Video Momentul în care este străpuns tunelul "Alina", de pe autostrada Sibiu-Pitești. De mâine încep lucrările de asfaltare
Moment istoric pentru infrastructura rutieră din România, pe Autostrada Pitești-Sibiu. Azi vedem lumina de la capătul tunelului forat prin Dealul Momaia, la aproape doi ani de la începerea lucrărilor. Cei mai curioşi vor putea săptămâna viitoare chiar să viziteze şantierul tunelului botezat "Alina".
Tunelul "Alina" a văzut astăzi luminița de la capătul lucrărilor la 2 ani de la începerea primelor săpături. A lungime de 1,35 de kilometri și ultimul metru de pământ a fost spart în urmă cu câteva minute. Pe aici va fi al doilea sens de circulație pe viitoarea autostradă de la Curtea de Argeș la Ticven. Primul tunel, denumit Daniela, a fost străpuns în urmă cu o lună, iar de acum încep lucrările de finisare a șoselei. Întreg tronsonul, care măsoară aproape 10 km și care include și pasaje sau viaducte, trebuie să fie gata potrivit contractului în primăvara anului 2027. Dar constructorul și autoritățile spun că întreaga lucrare ar putea fi gata spre finele anului viitor.
În acest moment, progresul general al execuției lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești, lotul 4, a trecut bine de 60%. După ce se vor finaliza lucrările, tunelul rutier de aici va avea denumirea oficială Tunel Curtea de Argeș. Contractul are o valoare de 1,67 de miliarde de lei și este finanțat prin programul de transport. Până să ajungem și să circulăm prin acest tunel mai durează, dar oficialii din transporturi vin cu o veste importantă pentru această primăvară, când vor fi date în trafic mai multe cioturi de autostrăzi. Cele mai importante segmente sunt la inelul sudic al Capitalei. La finele lui mai, ar trebui să avem gata toată bucata de sud pe A0 și se va realiza astfel conexiunea între A1 și A2. Sunt vești bune și despre ultima bucată la drumul expres Craiova-Pitești.
Mai sunt aproximativ 15 kilometri de inaugurat, de la Pitești la Albota. Şi aceea ar putea fi gata într-o lună și jumătate. Revenind la tunel, vor începe de mâine lucrările de asfaltare. Va mai dura cam un an până vom circula pe aici cu mașina.
Momentul în care este străpunsă cea de-a doua galerie a tunelului Momaia:
- "Mergeam în străinătate și nu eram deloc încântată". Locul de vis din România unde a ales o turistă să-și...
- Cât a plătit o familie din Chiajna pentru 2 nopţi de cazare, all inclusive, pe litoral de Paşte. Au primit...
- Industria din România aflată în declin. Producția scade în fiecare an. De vină nu ar fi doar vremea rea
- A apărut ciocolata keto de Paşte, fără zahăr. Cât costă un iepuraş care conţine doar îndulcitori naturali
- Permisul pentru o nouă categorie, obţinut mai rapid şi mai ieftin cu 900 de lei. Examenul teoretic va fi eliminat
Tunelul Momaia are două galerii: Alina şi Daniela
Tunelul Momaia, săpat prin dealul cu acelaşi nume din judeţul Argeş, este cea mai complexă lucrare de autostradă care se execută în ţara noastră. Tunelul are două galerii, două sensuri de mers şi este forat printr-o metodă inedită austriacă ce presupune escavarea secvenţială şi ranforsarea pe parcurs a pereţilor. Iar asta se face prin pulverizarea de beton. Fiind un strat nisipos, săpătura se face prin metode tradiţionale. Imediat, însă, pereţii vor fi ranforsaţi cu beton, menit să ţină fixă cupola creată, pentru a nu se prăbuşi. Odată finalizat un astfel de segment, se trece la forarea următorului. Ulterior, de-a lungul tunelului astfel săpat şi stabilizat se vor aplica hidroizolaţia şi căptuşeala finală. Tot din beton, care înglobează şi armătura principală.
Apoi, se va trece la finisaje şi dotarea tunelului cu instalaţii electrice sau de stingere a incendiilor.
Tunelul face parte din secţiunea 4 a autostrăzii Piteşti - Sibiu, care mai cuprinde şi viaducte, poduri şi va fi gata, potrivit contractului, în martie 2027. Întreaga autostradă are cinci secţiuni, cele mai complicate fiind cele de pe Valea Oltului. Însumează în jur de 70 de kilometri şi acolo lucrările serioase vor începe anul acesta, cu termen de finalizare 2030.
Dar, pe măsură ce secţiunile vor fi finalizate ele vor fi date în circulaţie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰