Antena Meniu Search
x

Curs valutar

"M-am simţit ca un obiect". Un britanic în scaun cu rotile, umilit public de stewardesă şi dat jos din avion, în UK

O vacanță mult așteptată s-a transformat într-un coșmar pentru un bărbat de 79 de ani din Marea Britanie. Aflat în scaun cu rotile în urma unui AVC, septuagenarul susține că a fost dat jos dintr-un avion easyJet cu destinația Atena, după ce o stewardesă a aflat că nu poate merge la toaletă. Întâmplarea l-a afectat profund pe bărbat, care spune că a fost umilit în fața întregului avion.

de Redactia Observator

la 08.04.2025 , 13:07

Un avion EasyJet rulează înainte de decolare la Aeroportul Gatwick din Crawley, West Sussex "M-am simţit ca un obiect". Un britanic în scaun cu rotile, umilit public de stewardesă şi dat jos din avion, în UK - Profimedia | Imagine ilustrativă

Un bărbat de 79 de ani, dependent de scaun cu rotile, susține că a fost dat jos dintr-un avion easyJet care urma să zboare de la Manchester la Atena, după ce o însoțitoare de bord a aflat că nu poate merge la toaletă. Barry Dobner, din Marea Britanie, urma să plece în vacanță alături de soția sa, Alison, și de o prietenă apropiată, pentru o excursie de două săptămâni în Grecia, informează publicaţia Mirror.

Totul fusese planificat cu grijă: transport adaptat pentru persoanele cu dizabilități, cazare accesibilă și un program dedicat relaxării. Zborul era programat pentru 3 aprilie, la ora 16:40, iar Barry și Alison au informat compania încă din momentul achiziționării biletelor despre nevoia de asistență pentru scaun rulant.

Barry a fost ajutat să urce în avion și a fost așezat pe locul 11, alături de însoțitori. Situația s-a schimbat radical când o stewardesă a auzit o discuție între soți despre o sticlă urinară aflată în bagajul de mână.

Articolul continuă după reclamă

"O stewardesă a trecut pe lângă noi și a spus: "Scuzați-mă, aveți o sticlă urinală?". Soția mea a răspuns: "Da, în caz de urgențe". Ea a spus: "Stați puțin"; a revenit și a întrebat: "Soțul dumneavoastră poate merge la toaletă?". Soția mea a spus: "Nu, soțul meu nu poate merge deloc". Atunci au spus: "Trebuie să coborâți din avion", a povestit Barry Dobner.

Pe acelaşi subiect

Potrivit acestuia, toți pasagerii de la bord au fost martorii momentului:"Toţi pasagerii stăteau cu gura căscată și se uitau la ce se întâmpla. Vă puteți imagina cum m-am simțit". Cei trei au fost nevoiți să se debarce și să se întoarcă acasă, cu ajutorul unui prieten care i-a luat de la aeroport.

Bărbatul a suferit un AVC acum 18 ani şi nu va mai putea merge niciodată

Soția sa, Alison Dobner, în vârstă de 67 de ani, a declarat: "Am mai zburat cu easyJet și cu Ryanair înainte și nu am pățit niciodată așa ceva. Cel mai mult m-a deranjat felul în care a fost tratat. Să vorbești așa cu o persoană cu dizabilități e revoltător, mai ales când aveau deja toate informațiile. E pur și simplu absurd. Ceilalți pasageri stăteau cu gura căscată".

Barry a mărturisit că incidentul l-a afectat profund: "Am fost întotdeauna un tip vesel, dar asta m-a doborât puțin. Mă simt ca un obiect, nu mai sunt o persoană. Mi-am pierdut respectul de sine. De când am avut accidentul vascular cerebral sunt într-un scaun cu rotile și am încercat să nu cad în tristețe și să merg mai departe. Dar când cineva îți spune așa ceva, e ca și cum ți-ar scoate tot ce ai bun din tine. Încrederea dispare".

"Am zburat de șase ori de când am avut AVC-ul și totul a fost în regulă până acum. Ei știau că nu pot merge de când m-au urcat în avion".

Excursia fusese organizată ca o celebrare anticipată a împlinirii vârstei de 80 de ani, iar familia a pierdut aproximativ 2.500 de dolari în urma anulării. Au făcut o plângere oficială către easyJet și au contactat compania de asigurări pentru a încerca să recupereze o parte din pagube.

"Aveam hoteluri rezervate în Atena. Plătisem o mașină care trebuia să ne aștepte la aeroport și am pierdut 2.500 de dolari. Am pierdut tot. Nu știm dacă ne vom recupera banii pentru zbor. Când am întrebat dacă vom primi rambursare, ni s-a spus doar să sunăm la easyJet".

Ce spune compania aeriană despre incident

Într-un răspuns oficial, reprezentanții easyJet au declarat: "Ne pare foarte rău că domnul și doamna Dobner, precum și însoțitoarea lor, nu au putut zbura conform planului cu easyJet. Suntem în contact cu domnul Dobson și cu grupul său pentru a ne cere scuze pentru această eroare, să le rambursăm integral banii pentru zbor și să le oferim compensație pentru refuzul îmbarcării".

Compania a adăugat: "Ca linie aeriană, suntem dedicați să facem easyJet accesibil pentru toți. easyJet transportă aproximativ un milion de pasageri care necesită o formă de asistență în fiecare an, iar datele noastre arată că 87% dintre aceștia sunt mulțumiți de serviciile oferite".

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Credeţi că România ar trebui să dea explicaţii Statelor Unite pe tema alegerilor anulate?
Observator » Mapamond » "M-am simţit ca un obiect". Un britanic în scaun cu rotile, umilit public de stewardesă şi dat jos din avion, în UK