Galerie foto Noua linie de trenuri de mare viteză din Tibet: pasagerii au nevoie de oxigen suplimentar. 47 de tuneluri şi 121 de poduri
În Tibet, unn tronson de 435 de kilometri de cale ferată care leagă oraşul Lhasa de Nzingchi a fost dat în folosinţă pe 25 iunie, oferind celor 31 de regiuni-provincie din China continentală acces la călătoriile cu trenul de mare viteză. Este pentru prima dată când călătorii din Tibet au ocazia să traverseze zonele spectaculoase cu astfel de garnituri.
Construirea căii ferate de mare viteză din Tibet, supranumit „acoperişul lumii”, nu a fost tocmai uşoară, 90% din întregul traseu aflându-se la o înălţime mai mare de 3.000 de metri deasupra nivelului mării, potrivit CNN.
47 de tuneluri şi 121 de poduri completează traseul feroviar din Tibet
Linia ferată care leagă oraşele Lhasa și Nzingchi a fost construită pe parcursul a 6 ani, iar 75% din întregul traseu reprezintă poduri şi tuneluri, printre acestea şi podul feroviar Yangmu, cu o lungime de 525 de metri, cel mai mare şi cel mai înalt pod de acest fel din lume.
Peste 5.6 miliarde de dolari s-au cheltuit pentru construcţia căii feroviare, fiind acum utilizată de către trenurile electrice de mare viteză din seria Fuxing şi operate de Grupul Feroviar al Statului Chinez. Pentru că altitudinea este una ridicată, trenurile sunt echipate cu sisteme automate de alimentare cu oxigen, care menţin nivelul acestuia la o constantă de 23,6%, o valoare puţin mai mare decât media dintr-o atmosferă normală unde valoarea este de 21%.
- GALERIE FOTO S-a deschis cel mai înalt hotel din lume: cea mai ieftină cameră se închiriază pentru 557 de dolari...
- GALERIE FOTO S-a deschis cel mai înalt hotel din lume: cea mai ieftină cameră se închiriază pentru 557 de dolari...
- China a lansat o navă spaţială cu echipaj uman: e prima misiune a chinezilor după o pauză de 5 ani
Ferestrele vagoanelor sunt, de asemenea, echipate cu un strat special de sticlă conceput pentru a rezista la nivelurile ridicate de UV. Trenurile Fuxing folosite pe noua linie sunt alimentate atât cu motoare de ardere internă cât şi de motoare electrice. Viteza maximă pe care o pot atinge trenurile este de 160 km/h, cu mult mai lentă decât viteza maximă de 350 km/h, testată deja pe mai multe linii din China.
Noul tronson către Tibet a fost construit în 6 ani
Înregul proces de construcţie al noului tronson de mare viteză din Tibet este împărţit în 3 etape, primele două fiind deja finalizate. Primul segment de cale ferată, Chengdu-Ya’an a fost inaugurat în 2018, cel de-al doilea segment, Ya’an a fost finalizat anul acesta, iar ultimul segment va putea fi dat în folosinţă peste 3 ani.
Întinzându-se într-o zonă disputata intre India si China, calea ferata Lhasa-Nyingchi este doar o mică parte a rețelei de mare viteză a Chinei, care se extinde rapid. Aproape 40.000 de kilometri de linii traversează țara, făcând legătura între toate principalele orașe din China. Autorităţile se aşteaptă ca rețeaua să se extindă la 70.000 de kilometri până în 2035.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰