Cât costă un coş cu produse tradiţionale de Paşte de la producătorii locali vs. de la supermarket
Ne plac alimentele de la producători locali, dar de Paşte şi de Crăciun! Doar 18% dintre români sunt clienţi fideli ai băcăniilor şi localurilor româneşti. Specialiştii cred că preţurile şi comoditatea îi fac pe mulţi să cumpere frecvent doar din supermarket.
8 din 10 români aleg produsele româneşti doar de sărbători, arată studiile. "Faţă de anul trecut, parcă preţul e mai mult. Nu iau exclusiv produse româneşti. Mă uit la ele, dar nu neapărat româneşti".
"O zi normală se dublează! Oamenii caută produsele speciale, cum ar fi crud-uscatele. Brânzeturile maturate, acestea sunt foarte bine vândute pentru că omul se răsfaţă de sărbători. Dacă pe vremuri consumatorul cumpăra un singur lucru şi o cantitate foarte mare, acum vrea să guste şi dintr-o pastramă de vită, şi dintr-un muşchi file, şi drob", a declarat Ştefania Grama, proprietar băcănie.
Eticheta românească pe masa de sărbătoare e considerată de mulţi o delicatesă. La o băcănie artizanală, un astfel de coş de Paşte, care conţine verdeţuri, cozonac şi telemea maturată costă 180 de lei, cu 100 de lei mai mult decât în supermarket, de exemplu. Calitatea, în schimb, este certificată.
"În perioada aceasta pascală există mai mulţi oaspeţi la noi ca de obicei. Calitatea educă încet, dar sigur. Cred că un comerciant sau un producător care are o calitate constantă a produselor, dovedită în timp, e în acelaşi loc, atrage tot mai mulţi clienţi", a explicat Dan Constantinescu, producător local.
- Reacţia unor turişti străini după ce au gustat din cozonacul de peste jumătate de tonă, expus la târgul...
- Preţul unui bitcoin astăzi, sâmbătă 19 aprilie 2025
- Cât costă un coş cu produse tradiţionale de Paşte de la producătorii locali vs. de la supermarket
- Țara din Europa, un paradis al nomazilor digitali, unde salariile sunt cu aproape 30.0000 € mai mari decât acasă
- Preţul unui bitcoin astăzi, vineri 18 aprilie 2025
Pieţele volante, un prilej bun pentru producători
În ţară, pieţele volante sunt un prilej bun pentru producători să-şi promoveze marfa. "Clienţii vin în număr mult mai mare în perioada sărbătorilor, dar şi în rest noi facem eforturi foarte mari ca să-i aducem în piaţă. Cred că este o lipsă de conştientizare mai mult din comoditate te duci într-un loc în care găseşti toate produsele", a declarat Ciprian Scutar, producătorlocal.
"Sărbătorile ne duc cu gândul la ţară, la bunici, cu gândul la tradiţie şi atunci în această perioadă omul tinde să ia mai mult de la producătorii locali, cumva să-şi amintească de gustul copilăriei, gustul adevărat al produsului, iar în timpul anului tindem să cumpărăm produse care costă mai puţin", a declarat Mihaela Robu, producător local.
Un sondaj recent arată că românii sunt mari amatori de produse premium, cu mult peste alţi europeni, dar în acelaşi timp vânează, şi cele mai multe promoţii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰