Curs valutar

Video Cine este românca selectată de NASA pentru prima misiune în care va fi simulată viaţa pe Marte

Unul din cei 6 membrii ai primei misiuni NASA prin care este simulată viaţa pe Marte este o româncă. Anca Şelariu este microbiolog în marina americană şi este specializată în descoperirea și fabricarea de vaccinuri. Ea va face parte din cei doi membri de rezervă ai echipajului. 4 oameni vor sta timp de aproape un an într-o structură imprimată 3D, care imită condiţiile de pe Marte.

la 18.04.2023 , 21:15

Anca Şelariu va fi membru al echipajului de rezervă. Experiența ei include descoperirea și fabricarea vaccinurilor virale, transmiterea prionilor, dezvoltarea terapiei genice și managementul proiectelor de cercetare a bolilor infecțioase.

Potrivit NASA, Șelariu este microbiolog în US Navy și are doctoratul în Biomedicină la Universitatea din New Jersey. În România a absolvit Universitatea Transilvania, din Braşov, iar în SUA a obținut o bursă postdoctorală la Centrul de Cercetare Prion, Universitatea de Stat Colorado din Fort Collins.

Ce scop are experimentul făcut de NASA

Vezi și

Experimentul are scopul de a ajuta NASA să pregătească viitoarele expediții cu echipaj uman de pe Marte, potrivit BBC. În timpul misiunii, membrii echipajului vor desfășura diferite tipuri de activități, cum ar fi simularea unor ieșiri în spațiu, cercetări și lucrări de întreținere. De asemenea, ei vor cultiva plante pentru a le consuma.

Pentru ca simularea să fie cât mai apropiată de realitate, participanții se vor confrunta cu diferite crize, cum ar fi limitarea resurselor, furtuni și defectarea echipamentelor. Specialiștii vor să vadă care vor fi efectele asupra sănătății oamenilor și asupra relațiilor interumane la capătul unui an de izolare.

Toate componentele stației cu patru paturi și două băi au fost construite la imprimante 3D. De altfel, strategia ar putea fi aplicată la toate construcțiile care vor fi realizate în timpul viitoarelor misiuni pe Lună și pe Marte.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Vi se pare prea scumpă mobila românească?
Observator » Ştiinţă » Cine este românca selectată de NASA pentru prima misiune în care va fi simulată viaţa pe Marte