Social media şi sănătatea mintală. Un nou studiu răstoarnă toate teoriile de până acum
Un nou studiu publicat în revista Social Science & Medicine aduce vești neașteptate pentru utilizatorii rețelelor sociale: timpul petrecut pe platforme precum Instagram, TikTok și Facebook are un impact minim sau inexistent asupra sănătății mintale.
Cercetătorii de la Universitatea Curtin au monitorizat timp de o săptămână 401 participanți, cu vârste între 17 și 53 de ani, măsurând obiectiv timpul petrecut pe cinci platforme sociale populare: Instagram, TikTok, Snapchat, Facebook și Twitter (acum X), potrivit Mediafax.
Spre deosebire de studiile anterioare care se bazau pe auto-evaluări, această cercetare a folosit instrumente de urmărire directă a timpului petrecut pe smartphone-uri.
Social media şi sănătatea mintală
Rezultatele sunt surprinzătoare: cercetătorii nu au găsit nicio legătură semnificativă între utilizarea rețelelor sociale și simptomele de depresie sau stres. S-a observat doar o foarte mică asociere cu anxietatea, reprezentând mai puțin de 1,5% din cazuri. Mai mult, studiul a descoperit că utilizarea TikTok ar putea avea chiar un efect ușor pozitiv asupra capacității de concentrare.
- Un virus vechi alertează lumea medicală. Simptomele sunt similare cu cele ale gripei, dar şi cu cele ale...
- Număr record de cazuri de gripă. În ultimele zile din 2024 s-au înregistrat 57.000 de îmbolnăviri
- Social media şi sănătatea mintală. Un nou studiu răstoarnă toate teoriile de până acum
- Boala care a umplut spitalele din România de sărbători: pacienţii au stat şi 3 ore la coadă. Medicii spun că e...
- Câte minute de viață pierd fumătorii cu o singură țigară - studiu
„Principala concluzie este că utilizarea social media nu are efectele negative puternice asupra sănătății mintale care sunt adesea presupuse", explică Chloe N. Jones, autoarea principală a studiului.
Ea sugerează că ar trebui să privim rolul rețelelor sociale într-un mod mai echilibrat, fără temeri nejustificate.
Cercetătorii recunosc însă că studiul are limitele sale. Nu au fost luate în considerare utilizarea rețelelor sociale pe alte dispozitive în afară de telefoane mobile și nici diferențele dintre utilizarea activă (postări, mesaje) și cea pasivă (simpla urmărire a conținutului).
Echipa plănuiește să continue investigațiile, explorând și alți factori precum personalitatea utilizatorilor și diferite tipuri de utilizare a platformelor sociale.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰