Compania Japan Airlines a fost atacată cibernetic. Peste 20 de zboruri interne şi internaţionale au suferit întârzieri
Compania aeriană japoneză Japan Airlines (JAL) a suferit joi un atac cibernetic asupra reţelelor sale de comunicaţii, care a provocat o defecţiune a sistemelor sale cauzând întârzieri ale zborurilor interne şi internaţionale, informează EFE.
Compania a explicat într-un comunicat că defecţiunea a avut loc "în echipamentul de reţea ce conectează interiorul şi exteriorul companiei", deşi originea este necunoscută.
În documentul publicat, JAL a detaliat că atacul a dus la "o defecţiune a sistemului care comunică cu sistemele externe" şi a cauzat întârzieri atât ale zborurilor interne, cât şi pe rutele către sau dinspre destinaţii internaţionale.
Zeci de zboruri întârziate
Presa locală a indicat că numărul zborurilor interne afectate se ridică la 24. Momentan nicio rută nu a fost anulată, deşi JAL, care continuă să evalueze amploarea atacului cibernetic, a spus că incidenţa ar putea fi mai mare.
- China va construi cel mai mare baraj hidroenergetic din lume în Tibet. Milioane de persoane în aval ar putea fi...
- Companiile din Rusia au început să folosească bitcoin în plăţi internaţionale, pentru a contracara...
- Compania Japan Airlines a fost atacată cibernetic. Peste 20 de zboruri interne şi internaţionale au suferit...
- Ce mesaje de Crăciun au transmis liderii din întreaga lume. Marele Duce de Luxemburg a anunţat şi data abdicării...
- Patronul şi arhitectul hotelului care s-a prăbuşit în timpul cutremurelor din Turcia, condamnaţi la 18 ani de...
Potrivit JAL, securitatea operaţiunilor nu a fost afectată, deşi compania aeriană continuă să investigheze originea şi amploarea atacului cibernetic şi să lucreze la refacerea sistemelor sale.
Japan Airlines a detectat neregulile la ora locală 7:24 (22:24 GMT miercuri) şi a reuşit să închidă temporar router-ul despre care crede că a fost compromis de atac.
Surse din ancheta lansată de companie, citate de agenţia locală de ştiri Kyodo, au spus că JAL a sugerat poliţiei că ar fi putut fi victima unui atac distribuit de refuz de serviciu (DDoS), în care reţelele sunt copleşite de date din mai multe surse într-o perioadă scurtă de timp.
Purtătorul de cuvânt al guvernului japonez,Yoshimasa Hayashi, a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că "prin intermediul Ministerului Transporturilor, am cerut JAL să îşi repare sistemul cât mai curând posibil pentru a răspunde în mod corespunzător clienţilor afectaţi".
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰