Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Ruta din România unde trenurile merg cu doar câţiva km/h. Toată siguranţa stă într-un buştean

Dacă la capitolul autostrăzi am încheiat anul bine, transportul pe calea ferată scârţâie cumplit. Din 100 de gări, 95 sunt o capcană pentru călători, iar din cauza şinelor vechi, viteza medie a trenurilor este ruşinoasă, de 45 km pe oră. Din cauza lipsei cronice de investiţii, compania feroviară de stat preferă să închidă linii ca să evite tragediile. 

de Alex Prunean

la 08.01.2025 , 19:52

Calea ferată dintre Salva şi Vișeu, care leagă Transilvania de Maramuresul Istoric, este un exemplu de infrastructură lăsată să se degradeze. CFR a introdus limită de viteză pentru a evita deraierile, dar călătorii tot sunt în pericol. 

Unul dintre cele mai spectaculoase viaducte de pe traseul de 60 km se află aici, înainte de localitatea Romuli şi a fost construit cu mijloace rudimentare, dar în timp-record după Al Doilea Război Mondial, dar aşa cum arată acum, pare că atunci s-a lucrat ultima data la el. Trenurile trec cu viteza de doar câtiva km/h, locul balustradelor a fost luat de câţiva pari din lemn putrezit, legaţi din loc în loc cu sârmă, iar structura din beton se macină cu fiecare anotimp care trece.

Şina de tren care depinde de un buştean

Vezi și

Cireaşa de pe tort e însa acest buştean de lemn, pus de angajaţii CFR cel mai probabil pentru ca terasamentul să nu o ia la vale.

Pe acelaşi subiect

Din cauza situaţiei dezastruoase de ruta Salva - Vișeu, CFR Călători a vrut să închidă circulaţia pe acest tronson. Singurele locomotive care pot tracta trenurile pe acel traseu montan, cu pante mari, sunt prea grele pentru viaductele şubrede. 

"Vedem multe, multe dreaieri, chiar accidente serioase. Doar o minune Dumnezeiască a făcut până acum să nu avem - mai moare câte unul pe ici pe colo, câte un mecanic, câte un angajat CFR - dar doar o minune a făcut să nu avem accidente serioase cu mulţi călători", spune Ionuţ Ciurea - preşedinte PRO Infrastructura.

Trenurile din România circulă cu 45 km/h

În timp ce Ungaria a început testarea unui tren cu viteză de 200 de kilometri pe oră între Budapesta şi Belgrad, la noi, viteza medie rămâne 45 de kilometri pe oră. 

"Pentru România înseamnă dezastru pentru că toate în toate ţările din UE, toată infrastructura este modernă. Infrastructură care permite viteze între 150 şi 500 de km/h şi peste tot, operatorii au trenuri noi care circulă cu această viteză", spune Rodrigo Maxim - Președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari.

În 30 de ani, au fost reabilitaţi puţin peste 600 km de cale ferată şi doar opt au fost construiţi de la zero. Nici la gări nu stăm mai bine - doar 35 din 900 au fost modernizate, iar în următorii cinci ani vor începe lucrări la încă 22 de gări. Multe altele rămân, însă, tot abandonate.

Puţin peste 50 de kilometri de cale ferată modernizată au fost daţi în folosinţă anul trecut. Anul acesta sunt prevăzuţi 85, pe magistrala Simeria - Arad.

Alex Prunean Like

Meseria aceasta de fapt e o vocație. Sau un microb. De fapt, ambele. Îmi aduc aminte că atunci când am intrat în “familia Antenei” eram cel mai tânăr corespondent.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Căutaţi un al doilea job?
Observator » Evenimente » Ruta din România unde trenurile merg cu doar câţiva km/h. Toată siguranţa stă într-un buştean