Incident la metrou: Este a patra oară când apare această defecţiune la trenurile CAF - lider sindical
Incidentul de la metrou de miercuri a fost cauzat, din primele cercetări, de defectarea unei piese a trenului şi este a patra oară în ultimii doi ani când se întâmplă acest lucru la metrourile de tip CAF, care circulă pe Magistrala 2, a afirmat, miercuri, Marian Artimon, secretarul general al USLM (Unitatea Sindicatul Liber din Metrou), potrivit Agerpres.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cât economisim dacă punem deoparte 1 leu pe zi, timp ce 5 ani. Cum să împărţim banii ca să nu trăim de la o lună la alta
A fost haos la metrou, în această dimineaţă. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă a activat planul roşu, după ce un tren de călători a rămas blocat, iar una dintre garnituri s-a umplut de fum. Mii de oameni au fost evacuaţi de pompieri din vagoane, iar o parte au fost nevoiţi să meargă pe şine până în staţii. Toate echipajele SMURD din Capitală au fost aduse la Piaţa Romană, pentru a interveni la nevoie. 25 de călători au avut nevoie de îngrijiri medicale. Doi dintre ei au ajuns la spital.
"Din primele cercetări, se pare că s-a întâmplat ce s-a mai întâmplat de câteva ori înainte şi anume o piesă a trenului s-a rupt, iar din balansul ei a lovit instalaţia de alimentare cu energie electrică a trenului şi a făcut un scurt, care a produs degajări (de fum - n.r.). Urmează ca diseară, la noapte, comisia împuternicită să facă o cercetare la faţa locului", a spus Artimon.
El a precizat că este a patra oară în ultimii doi ani când apare aceeaşi defecţiune la trenurile CAF, cele albastre care circulă pe Magistrala 2. Acelaşi tip de tren s-a înfipt în peretele depoului Berceni în ianuarie 2019 după ce metroul a scăpat de sub control în urma unei defecţiuni
"Sunt cele mai noi trenuri de metrou din flota noastră. Se pare că este o vulnerabilitate a trenului respectiv. Mai avem puţin şi nu mai avem cu ce să circulăm", a mai spus Artimon. Potrivit acestuia, situaţia are drept cauză principală lipsa de finanţare care s-a perpetuat ani de-a rândul la metrou.
- Filmul incendiului de la metrou: Două ore de haos şi panică în subteran. 25 de persoane au avut nevoie de...
- Incendiu la metrou. Pasagerii blocați urlă și intră peste mecanicul care încerca să repornească trenul: "Mai,...
- A fost sau nu incendiu la metrou? Trei explicații diferite de la Metrorex, în doar câteva ore
"Nu poţi să faci nimic, cu lipsă de bani. Din 2014, Metrorex a primit între 38% şi 72% din ce a solicitat pentru buna exploatare a instalaţiilor. Magistrala a doua, cea pe care s-a întâmplat astăzi incidentul, a fost dată în exploatare în anul 1987, sunt instalaţii acolo a căror fabrică producătoare este islaz. Dacă nu am bani, nu pot cumpăra decât cele mai ieftine instalaţii", a mai spus liderul sindical.
Miercuri dimineaţa, la ora 8:42, trenul care pleca din staţia de metrou Piaţa Romană către Berceni a prezentat o defecţiune tehnică cu degajare de fum, la ieşirea din staţie. Mecanicul trenului a încercat repornirea trenului în traseu, fapt ce nu a putut fi posibil. Astfel, călătorii au fost debarcaţi în tunel, după scoaterea tensiunii pe ambele fire, sub supravegherea directă a echipelor de intervenţie Metrorex şi ISU.
Trenurile CAF cumpărate de Metrorex cu 97 de milioane de euro
În 2011, Metrorex a cumpărat de la compania CAF 16 trenuri pentru 97 de milioane de euro. Au fost date în folosinţă în 2014, ulterior au fost comandate alte 8 trenuri din acelaşi model. Cele 24 de garnituri produse de spaniolii de la CAF sunt şi cele mai noi. Toate circulă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni. Flota Metrorex este formată din 82 de trenuri, potrivit unui raport din 2019 al sindicaliștilor. Cele mai vechi sunt trenurile IVA, produse la Arad. Cele mai multe,44, sunt trenurile produse de canadienii de la Bombardier.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰