Cum arată primul kilometru de cale ferată modernizat, care a fost dat în circulaţie, pe tronsonul Lugoj - Timişoara
A fost deschis traficul feroviar pe primul kilometru de cale ferată modernizată de pe ruta Lugoj - Timișoara, parte a magistralei Caransebeș - Arad. Sectorul de cale ferată face parte din magistrala CFR care se modernizează cu bani din PNRR.

Noua linie montată deja de constructorul spaniol FCC Construccion porneşte din zona Gării din Lugoj şi ajunge până în apropierea pasajului de pe strada Smârdan din municipiu, având o lungime de peste 800 de metri. Pe segmentul finalizat au fost instalate două macazuri şi stâlpii de susţinere pentru panourile fonoabsorbante, care au rolul de a reduce zgomotul produs de trenuri în zonele locuite.
„Începând cu 14.04.2025 se circulă pe prima porţiune de cale ferată modernizată din staţia Lugoj. Segmentul de circulaţie modernizat în totalitate de pe firul 1, capX al staţiei Lugoj, a fost pus în circulaţie prin racordarea la vechiul fir, pe distanţa acestuia regăsindu-se montate şi 2 aparate de cale echipate cu sisteme de înzăvorâre Spheroloc şi Hydrolink. În primă faza se va circula cu restricţie de protecţie, având în vedere ca urmează demararea lucrărilor de demontare a firului II”, au transmis reprezentantii CFR Infrastructură Timişoara.
- Premieră: cursă Bucureşti-Constanţa cu trenul modernizat prin PNRR
- Oraş din ţară, terorizat de un tren de coşmar: casele se dărâmă văzând cu ochii şi zgomotul "te ridică din...
- Camion lovit de un tren cu 400 de călători, pe Valea Prahovei. Alte trei trenuri au întârzieri
- Gara din Braşov va fi modernizată. Mersul trenurilor se modifică până la finalul lunii iunie, pentru 6 rute
- Trenul spre Aeroportul Otopeni nu va circula timp de patru zile. Alternativa oferită de CFR, dar doar câteva ore...
Întreaga magistrală se reabilitează cu bani europeni prin PNRR
De altfel, tronsonul Lugoj – Timişoara din magistrala Caransebeş – Arad este şi cel mai avansat dintre cele 4 loturi în care a fost împărţit întreg traseul CFR aflat în reabilitare. Se apropie de 30% realizare.
Pe tronsonul Caransebeş – Lugoj s-a trecut la organizarea de şantier, iar primele intervenţii vor începe cu reparaţii la liniile din triajul gării Caransebeş (judeţul Caraş- Severin). Pe segmentul care traversează Timişoara, lucrările s-au intensificat în zona Gării de Nord. Pe lotul 4, Timişoara – Arad, se execută lucrări la terasamentele CF, pasaje şi poduri (lucrările sunt avansate la podul de peste râul Mureş).
Întreaga magistrală Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad, de 162 de kilometri, se reabilitează cu bani europeni prin PNRR, cu aproape 9 miliarde de lei, şi a fost împărţită în 4 loturi. Fondurile europene trebuie cheltuite până la finele anului 2026. La încheierea obiectivului de infrastructură, trenurile de călători vor putea prinde viteze mari, chiar şi de 160 km/h, iar cele de marfă de 120 km/h.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰