Video Oraş din ţară, terorizat de un tren de coşmar: casele se dărâmă văzând cu ochii şi zgomotul "te ridică din morţi"
O linie de tren care traversează centrul Năvodariului e subiect de ceartă între localnici, primărie şi CFR. Oamenilor le-a ajuns cuţitul la os. Se plâng că de mai multe ori pe an sunt nevoiţi să-şi transforme casa în şantier: trepidaţiile provocate de trecerea trenului le tot crapă tencuiala. Localnicii se tem că inclusiv structura de rezistenţă ar putea fi afectată. Reprezentanții CFR ridică din umeri și spun că trenurile merg cu viteză redusă prin oraș.
"Ia uitaţi cum a crăpat de la tren tot. Acum trebuie să mă apuc de zugrăveală. De două ori pe an fac", arată o localnică. De 4 ani, marfarul care pleacă din portul Midia către restul ţării este coşmarul acestei femei. Al ei şi al tuturor vecinilor care au case de-o parte şi de alta a liniei de cale ferată. Pe lângă pagubele care se văd cu ochiul liber pe pereţi, oamenii sunt nemulţumiţi şi că nu se pot odihni din cauza zgomotului infernal.
Un tren de coşmar
"Pereţii crăpaţi în casă şi zgomot, vă daţi seama. Zici că vine cutremurul, dar ne-am obişnuit", spune un localnic. "Trenul când trece se aude tocmai până pe Prelungirea Recoltei, spre cimitir încolo are o viteză, nu încetineşte deloc. Dacă stăteam aici în zonă era dezastru", zice un altul.
"Se circulă cu viteză şi trepidează casa, poate pe la 3-4 dimineaţa câte un claxon care te ridică din morţi. Ar putea să meargă mai încet. E normal şi omenesc să meargă cu 10 km la oră. N-are cum să scoată şina de aici, e imposibil", spune un localnic.
- Un tren a plecat din Buşteni fără "naş" şi fără mai mulţi călători. Mecanicul şi-a dat seama abia în...
- Premieră: cursă Bucureşti-Constanţa cu trenul modernizat prin PNRR
- Vacanțele spre litoral, acum mai comode. Primul tren modernizat cu fonduri PNRR a fost introdus pe ruta București -...
- Cum arată primul kilometru de cale ferată modernizat, care a fost dat în circulaţie, pe tronsonul Lugoj - Timişoara
- Haos în Atena: o secţie de poliţie, atacată cu cocktail-uri Molotov, artificii şi pietre de zeci de persoane...
Soluţia ar putea fi un limitator de viteză, spun localnicii din Năvodari. Sătui să-şi tot peticească pereţii, oamenii au făcut un memoriu către primărie care a dat CFR în judecată. Doar că magistraţii i-au respins acţiunea, aşa că acum autorităţile îşi încearcă norocul la o instanţă superioară.
"În momentul când trenurile ajung în dreptul blocurilor de locuit, acestea, în loc să micșoreze viteza, au tendința de a mări această viteză. În plus, mișcările repetate au produs crăpături în pereți", se arată înzt-un comunicat al Primăriei Năvodari.
Reprezentanţii CFR neagă însă această variantă. La fel şi viteza mult prea mare a trenurilor. "În zonă se circulă cu o viteză de 30 km pe oră conform livretului de plasare. Au fost făcute sesizări într-adevăr, dar se circulă cu o viteză destul de redusă şi mai puţin de atât nu se poate", a declarat Cătălin Schipor, reprezentant CFR.
"Viteză mai mare, nu cred că-şi permite cineva să meargă decât viteza din livretul de mers. Iar viteza pentru trenurile de marfă în zonă cred că e 60. Dacă pui o viteză prea mică atunci mecanicul nu mai poate remorca trenul în zona respectivă", a precizat Iulian Mantescu, sindicat CFR Marfă. Între timp, unii oameni şi-au pierdut speranța şi încearcă să îşi vândă casele, doar că nu găsesc cumpărători.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰