Video CFR întârzie și la intrarea în Schengen. Călătorii, puși să aștepte 90 de minute pentru un control care nu mai există
CFR nu se dezminte. Când n-are întârzieri pe şine, compania îşi pune singură piedică. Pentru că mersul trenurilor a fost făcut cu două săptămâni înainte de aderarea României la Schengen, orarul încă prevede staţionarea la graniţă a garniturilor care ies din ţară. Călătorii asteaptă o oră şi jumătate pentru un control care nu mai există. Noul mers al trenurilor va intra în vigoare abia la sfârşitul anului.
"Deci în decembrie s-a schimbat mersul (trenurilor n.r.) şi aşa a fost făcut. Cine a ştiut că la 1 ianuarie se intră în Schengen?". Este explicaţia angajaţilor CFR pentru călătorii nevoiţi să stea inutil în gări. Informaţia că România intră în Schengen din 2025 a ajuns, cu întârziere, la compania de stat. Deşi anunţul a fost făcut anul trecut, pe 12 decembrie, noul mers al trenurilor, publicat pe 15 decembrie, încă prevede staţionări pentru controale în punctele de frontieră.
"CFR Călători este o companie a Guvernului, până la urmă, nu? Dacă nu faci lucrurile la timp, e mai complicat să le faci după. Şi pentru că este mai complicat să le faci după, adică acum, ele nu se mai fac deloc", a declarat Ionuţ Ciurea, director Pro Infrastructură.
Călătorii CFR stau și așteaptă cu orele pentru controale care nu mai există
Unul dintre trenurile care leagă România de capitala Ungariei intră în ultima gară de pe teritoriul ţării noastre. La Curtici, această garnitură va sta 25 de minute, iar imediat după frontieră alte 60 de minute. Pentru călătorii din tren asta înseamnă un timp de aşteptare de o oră şi jumătate doar în această zonă. Nimic diferit faţă de perioada de dinainte de aderarea la Schengen.
- Ceferiștii amenință cu declanșarea grevei generale. Cer să se repună în circulație trenurile anulate de CFR...
- "Trenul Unirii" va străbate ţara, pe 24 ianuarie, pe ruta Bucureşti - Iaşi. Ce nume simbolice vor purta vagoanele
- Drumul spre munte, un chin pentru români. Pe șosea e aglomerat, iar trenurile întârzie, sunt pline și haotice
- Adio seminţe pe stadionul Municipal din Botoşani. Decizie inedită luată de echipa din Superligă
- O şoferiţă beată s-a înfipt cu maşina într-un suport de butelii, dintr-o benzinărie din Neamţ. Femeia a fost...
Pentru garniturile care fac legătura între Bucureşti şi Budapesta - o rută de 18 ore - staţionarea în punctele de frontieră se adaugă întârzierilor de rutină.
CFR a transmis că nu poate modifica programul trenurilor care ies din ţară fără să perturbe alte rute. Călătorii trebuie să aştepte până la finalul anului, când va fi gata noul mers al trenurilor.
Salvarea ar putea veni de la MAV, echivalentul maghiar al CFR. Partea română a solicitat ca schimbarea locomotivelor, care este obligatorie la intrarea în statul vecin, să se facă mai rapid. "În măsura în care se vor identifica soluții viabile, orarul de circulație al trenurilor va fi replanificat", a transmis CFR.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰