Video Cârtiţa "Sf. Maria", sfinţită de un preot. Utilajul de 600 de tone a început să sape pe sub Bucureşti pentru metroul către Otopeni
Au început lucrările la tunelurile magistralei de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Henri Coandă. Un utilaj de 600 de tone forează deja pe sub Bucureşti, iar galeriile vor fi finalizate în trei ani. Tot azi a fost făcut primul pas pentru construirea unui nou terminal la Otopeni, cu 20 de punţi de îmbarcare pentru avioane.
În aplauzele constructorilor de pe şantier, premierul şi ministrul Transporturilor au pornit utilajul care va săpa tunelurile de metrou spre aeroport. Echipamentul de forare a fost sfinţit, în cadrul unei ceremonii speciale. Cârtiţa are o lungime de 97 de metri şi o greutate de 600 de tone. Într-o singură zi, utilajul forează 36 de metri de tunel. Şi funcţionează non-stop. Astfel, angajaţii lucrează în trei schimburi. Săpăturile au început aici, în zona comercială Băneasa şi înaintează spre staţia 1 Mai. Pe măsură ce forează, utilajul montează şi inelele de tunel.
Forajele se fac în două direcţii
Forajele se fac în două direcţii. Prima cârtiţă, denumită Sfânta Maria, sapă spre sud şi va fi urmată în câteva săptămâni, de Sfânta Ana, care va lucra la cel de-al doilea tunel. Alte două utilaje vor porni din acelaşi punct şi spre nord, către Aeroportul Otopeni, la o adâncime de 17 metri. La final, garniturile vor circula pe un traseu de aproape 15 kilometri. "Undeva 2027 - 2028, de la 1 Mai până la Aeroportul Henri Coandă vom avea această magistrală M6", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. Totuşi vizitatorii nu vor avea o rută directă către centrul oraşului, aşa cum se întâmplă în alte capitale europene.
Pentru a ajunge în punctul zero al Bucureştiului, de exemplu, aceştia vor fi nevoiţi să ia un metrou de la Henri Coandă până la staţia 1 Mai, altul până la Gara Basarab, al treilea până la Piaţa Victoriei şi încă unul pentru a ajunge la Universitate. Călătoria în subteran va fi mai înceată decât cea cu trenul, chiar dacă mai ieftină. În prezent, trenurile care pleacă din Gara de Nord fac 25 de minute până la Otopeni, iar biletul costă 10 lei. Cu metroul, călătoria va dura 36 de minute, dar va costa 5 lei, dacă se menţin actualele preţuri.
"Nu trebuie să uităm că fiecare metru de tunel săpat este un pas înainte spre o Românie mai modernă, mai contectată şi mai prosperă", a declarat Marcel Ciolacu, premierul României. Guvernul vrea să înceapă şi lucrările la un nou terminal de pasageri al aeroportului Henri Coandă. Se aşteaptă oferte pentru proiectare până pe 16 iunie. "Sunt mulţi care ne oferă bani şi împrumuturi ca să facem această investiţie. E clar că e un lucru profitabil", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Terminalul ar urma să fie conectat la Autostrada 0 şi de aici la Autostrada 3. Se va întinde pe 176.000 de metri pătraţi şi va avea 48 de standuri de parcare pentru aeronave şi 20 de punţi de îmbarcare. Obiectivul este să poată prelua un trafic de 30 de milioane de pasageri pe an, până în 2040.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰