Video Rabla 2022. Cel mai mare buget din istorie şi o premieră pentru cei care vor vouchere pentru o maşină nouă
Maine începe programul rabla si pntru prima dată, pot fi obţinute vouchere în schimbul a două autoturisme uzate. Condiţia este ca acestea să fi rulat măcar şase ani pe şoselele din România. Dealarii auto au insa in continuare dificultăţidin cauza termenelor mari de livrare a masinilor de la producători.
Bugetul din acest an este cel mai mare din istorie, de 1.2 miliarde de lei, iar programul se va desfăşura etapizat.
Lorand Fulop - preşedintele AFM: Etapizare înseamnă pentru persoanele fizice că vom avea câte 17,5 milioane de lei pentru clasic şi 25 de milioane pentru plus. Se poate calcula pe baza dosarelor din anii trecuţi. Vom avea în jur de 1.200-1.300 de dosare pe clasic şi 500 de dosare pe plus. După care, dacă se solicită toţi banii, oprim programul şi relansăm în martie, în prima zi de vineri.
Pentru prima dată în 18 ani, de când a fost lansat programul, voucherele pentru o maşină nouă pot fi obţinute în schimbul a două maşini vechi. Pentru rabla clasic, prima de casare este acum de 6.000 lei, respectiv 9.000 lei, în cazul în care predaţi două autovehicule uzate. În plus, pe lângă acestă sumă pot fi adăugate ecobonusuri de 1.500 sau chiar şi 3.000 de lei, în funcţie de maşina aleasă.
Rabla 2022. Cel mai mare buget din istorie
- Rabla Clasic 2022 şi Rabla Plus 2022, amânate. Ce trebuie să ştie şoferii
- Programul Rabla 2022: Buget record pentru Rabla Clasic şi şi Rabla Plus | Câte mașini noi au fost aprobate la...
- 3.000 de lei, bani de la stat pentru casarea maşinilor vechi. Un proiect local de succes ar putea fi extins la nivel...
O altă noutate este că vechimea autovehiculului uzat trebuie să fie de cel puțin şase ani de la data primei înmatriculări în România şi, de altfel, tot pentru prima dată a fost eliminat şi termenul de 60 zile de radiere a autovehiculului uzat. Asta înseamnă că solicitanții au timp să îşi caseze maşina până la emiterea facturii maşinii noi.
Ciprian Porumb - director REMAT: În prima zi, toată lumea dădea buzna. Chiar dacă se întinde pe mai multe zile şi e loc pentru toată lumea, toată lumea vine în prima zi. Va fi un flux mare, dar nu cred că vor fi la fel ca în 2014, 2015.
Cu toate acestea, emiterea facturii şi livrarea efectivă a maşinii repezintă două momente diferite, motiv pentru care mulţi vor rămâne pentru câteva luni..pietoni.
Elena Mănescu - consultant vânzări: Termenul mediu de livrare este de 5-6 luni. Încercăm să avem discuţii amiabile de fiecare client, să îi informăm cu privire la orice noutate apare de la fabricant astfel încât să nu existe neclarităţi atunci când o achiziţionează.
Sunt multe comenzi pentru care clienţii au de aşteptat chiar şi mai bine de un an, în funcţie de producătorul şi modelul de maşină dorit.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰