Video Magazinele în care românii au dat năvală în 2022. Preţurile ajung şi până la 20.000 de euro: "Urmărim povestea produsului"
Românilor le place luxul și au învățat să vâneze piese ale unor branduri cunoscute. Dovadă stau magazinele de tip outlet, al căror număr a crescut constant în ultimii ani. Unele comercializează produse noi, la prețuri mai mici ca la mall. Altele, doar piese ale unor designeri internaționali. La Timișoara, într-un astfel de boutique, printre puținele din România, se vând, în condiții stricte, produse al căror preț începe de la 1000 de euro și se apropie de 20.000 de euro. Încălțăminte și accesorii, care sunt ca vinul: devin mai valoroase pe măsură ce trece timpul. Sociologii au o explicație: ne dorim bunuri la care nu am avut acces și uneori cumpărăm compulsiv.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Corina, client: Aici sunt o pereche de papuci nepurtaţi, achiziţionaţi în urmă cu câţiva ani. Însă nu am avut niciodată momentul ideal în a-i purta. Aici sunt accesorii noi şi purtate. Nu are sens să le ţin acasă să se deterioreze.
Reporter: Cât au costat toate produsele de pe această masă?
Corina, client: Câteva mii de euro.
E amprenta cumpărăturilor impulsive care lasă cu portofelul gol şi cu lucruri inutile în garderobă mulţi români. Corina este medic. Pasionată de moda de lux şi client fidel, nu se poate abţine când intră în magazinele de designer.
- Tradiţia pe care Alida o respectă mereu: haine noi de Paşte. Bugetul "rezonabil" alocat în acest an pentru ea şi...
- Haine şi parfumuri contrafăcute în valoare de 1,1 milioane de lei, confiscate de inspectorii vamali în complexul...
- Cât te costă să deschizi un magazin în România. Care sunt paşii de urmat
Reporter: Ce te atrage în mod deosebit când intri într-un astfel de magazin?
Corina, client: Încep cu accesoriile, bijuterii, papuci, ochelari şi ulterior merg pe genţi. Le-am descoperit când am plecat din ţară şi am avut un acces financiar mai bun la ele.
Afacerea perfectă pentru Corina şi noii cumpărători
Cu timpul şi-a dat seama că îşi poate recupera o parte din investiţie dacă vinde ce nu poartă în magazinele de tip outlet. O afacere bună şi pentru ea şi pentru noii cumpărători, care au posibilitatea să cumpere încălţăminte şi accesorii de lux la preţuri accesibile.
Corina, client: Scade valoarea lui cu 20 – 30% dacă este o piesă clasică. Dacă e o piesă care a fost de sezon valoarea poate să scadă şi cu mai mult de 50%.
Produsele, unele noi, altele purtate, nu ajung la raft oricum. Înainte să fie expuse sunt atent verificate de experţi.
Ciprian Bucurei, administrator outlet: Urmărim povestea produsului. În momentul în care vine vânzătorul... vedem care e istoricul produsului. De unde l-a achiziţionat şi aşa mai departe pentru a elimina orice suspiciune ca produsul poate fi contrafacut.
Iulia Pop, reporter Observator: În magazinul producătorului această pereche de încălţăminte sport este disponibilă cu 1.000 de euro, acum poate fi cumparată în schimbul a 800 de euro. La fel şi aici. De la 1.200 de euro putem avea aceşti pantofi cu 700 de euro. Cel mai scump produs din magazin este această poşetă. Costă 17.000 de euro, dar interesant este ca în magazinul designerului este disponibilă acum cu 11.000 de euro.
Client: Sunt clientul care cumpără cu sufletul. Când găsesc o piesă care mă reprezintă cum ar fi o geantă Gucci făcută pentru prinţesa Diana şi care se potriveşte cu numele meu, Diana.
Portretul-robot al cumpărătorului fidel
La mare căutare sunt produsele brandurilor care nu au intrat încă pe piaţa din România. Outlet-urile cu preţuri mai mici au stabilit şi portretul-robot al cumpărătorului fidel.
Baader Curdi, reprezentant magazin: 80 -90%... Doamne şi care cumpără pentru bărbaţi, de la 25 pana la 50 de ani.
Client: Preţurile sunt mult mai mici faţă de mall. De multe ori cred că mi-am luat lucruri la jumătate de preţ faţă de mall.
Goana dupa produsele de lux a ajuns temă de studiu şi pentru sociologi. Concluzia? Avem în sânge plăcerea de a face shopping doar de dragul de a ne înnoi.
Adrian Marcu, profesor sociologie UMF Timișoara: Această iluzie că ne permitem produse de top, ne face să ne simţim bine e o formă de alienare a sufletului nostru de a ne face să credem că vând astfel de pantofi de firmă, haine de firmă de fapt noi suntem acolo în rândul lumii.
Cele mai mari două outleturi cu îmbrăcăminte şi încălţăminte de firmă din ţară sunt la Bucureşti.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰