Dispare HBO Max. Cât va costa noul serviciu de streaming Max şi ce se întâmplă cu abonaţii
Compania Warner Bros. Discovery a anunţat miercuri unificarea serviciilor de streaming HBO Max şi Discovery Plus într-un nou serviciu. Dispare numele HBO, se va numi simplu Max şi va avea trei planuri de cost după modelul Netflix. Max va aduce în acelaşi loc conţinutul disponibil anterior separat pe HBO Max şi Discovery Plus.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Warner Bros. Discovery a prezentat miercuri un super-streamer numit "Max" care reunește cele mai cunoscute produse ale companiei sub o singură umbrelă și își propune să concureze agresiv pe piața de streaming în contextul în care televiziunea tradiţională, cu conţinut linear, este în declin, relatează CNN care parte din compania mamă Warner Bros. Discovery.
Noul serviciu, anunțat de CEO-ul David Zaslav, va fi lansat pe 23 mai, în condiţiile în care era anunţat iniţial în august 2022, la doar câteva luni după ce WarnerMedia şi Discovery au fuzionat. Nu este clar când se va lansa noul serviciu în România, cel mai probabil anul următor. Le va oferi abonaţilor acces la o bibliotecă de conţinut maui mare, din portofoliul extins al Warner Bros. Discovery care cuprinde filme şi producţii ale Warner Bros., HBO, HGTV, Food Network, Cartoon Network, TLC și altele.
Noul serviciu va beneficia de o aplicaţie nouă şi îmbunătăţită, promit oficialii companiei, care recunosc că actuala aplicaţie HBO Max are probleme. Compania îşi propune ca noul serviciu să ajungă la 130 de milioane de abonaţi până în mai 2025. În prezent, serviciile de streaming deţinute de Warner Bros. Discovery însumează puţin peste 96 de milioane de abonaţi.
Ce se va întâmpla cu abonaţii HBO Max
- Disney lansează trailerul pentru sezonul 3 din "The Mandalorian". Când revine serialul pe platforma de streaming
- HBO Max scumpește abonamentele, pentru prima dată de la lansare. Unde se vor aplica noile tarife
- Serialul "Wednesday" doboară un nou record. A înregistrat peste 5 miliarde de minute vizionate, pentru a doua...
Abonații Max pot alege trei tipuri de preț. Cel mai ieftin este planul de 9,99 dolari pe lună care va rula reclame. Versiunea fără publicitate va costa 15,99 dolari pe lună, le permite clienților acces de pe două dispozitive simultan și să descarce până la 30 de titluri, dar conținutul va fi disponibil doar la înaltă definiție, nu şi 4K.
Utilizatorii care doresc imagine 4K cu rezoluție mai mare vor trebui să cumpere planul de 19,99 dolari pe lună, care include până la patru fluxuri simultane, 100 de titluri descărcate și sunet Dolby Atmos. Clienții HBO Max existenți vor fi transferați automat la noul serviciu. Dar vor păstra funcțiile existente, cum ar fi rezoluția 4K HDR pentru o perioadă limitată, după care li se solicita să treacă la planul mai scump.
Cele trei tipuri de abonamente
Max Ad-Lite (10 dolari pe lună) - două stream-uri simultane, rezoluţie 1080p, fără suport offline, sunet surround 5.1
Max Ad Free (16 dolari pe lună) - două stream-uri simultane, rezoluţie 1080p, până la 30 de descărcări offline, sunet surround 5.1
Max Ultimate Ad Free (20 de dolari pe lună) - patru fluxuri simultane, rezoluţie 4K Ultra HD, 100 de descărcări offline, sunet Dolby Atmos
Plan de atac pentru știri și sport
Serviciul de streaming Max ar urma să conţină programe de știri și de sport, având în vedere că Warner Bros. Discovery deține Turner Sports și CNN. "Suntem un lider global în sport și suntem un lider global în știri. Peste câteva luni vom reveni cu privire la planul nostru de atac pentru a folosi acest conținut important și diferențiat pentru a ne dezvolta și mai mult afacerea de streaming" a declarat CEO-ul David Zaslav. Potrivit CNN, Max reprezintă viitorul pentru Warner Bros. Discovery, un business cu rădăcini în TV-ul tradițional, aflat în declin pe măsură ce publicul trece la streaming.
Mai multe companii asociate cu canale TV prin cablu au lansat în ultimii ani platforme de streaming, inclusiv Disney, NBC și Paramount. Dar niciuna dintre aceste companii nu a obținut succesul Netflix, care a fost pionier în domeniul streaming și care are peste 230 de milioane de abonați la nivel mondial. Șeful de streaming al companiei Warner Bros. Discovery, Jean-Briac Perrette, a discutat despre mai multe îmbunătățiri aduse interfeței HBO Max, inclusiv investiţii în machine learning, astfel încât serviciul să poată recomanda conținut folosind o "abordare om-plus-mașină".
Dar în ultimii ani creșterea abonaților la serviciile de streaming a încetinit, pe măsură ce piața a ajuns tot mai saturată. Pentru a atrage oameni, unele companii au introdus planuri la prețuri mai mici, susținute de venituri din reclame. Directorii serviciilor au încercat din ce în ce mai mult să arate că profitabilitatea şi nu creșterea abonaților este cel mai important barometru pentru succesul unei companii. Netflix a anunțat chiar anul trecut că "se concentrează pe venituri ca indicator principal" şi mai puţin pe soluţii de creştere a abonaţilor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰