Video CALCUL: Cât te costă să ai maşină în România. Costurile pe un an pentru un şofer
Să ai maşină în România devine încet, dar sigur un lux. Toate costurile, de la carburanţi, asigurări, revizii până la impozite şi parcări sunt mai mari de la un an la altul. Calculele Observator arată că un şofer ajunge să cheltuie într-un an peste 2.000 de euro pe an pentru întreţinerea autovehiculului.
- Coaliţia decide azi candidatul comun la prezidenţiale. Ce variante separate pregătesc în culise PSD şi PNL. DETALII la Observator 17:00, la Antena 1
- Power Couple, premiera sezonului 2, din 13 ianuarie, Luni, Marți și Miercuri 20:30, la Antena 1 și în AntenaPLAY
- De ce este atât de importantă Groenlanda şi motivele pentru care Trump e interesat să cumpere cea mai mare insulă din lume
De la 1 ianuarie a crescut acciza, aşa că litrul de carburant ajunge să depăşească acum 7,5 lei.
Mai mult îi costă pe proprietarii de autoturisme şi asigurările, în ciuda plafonării.
Când ajungem cu maşina în service, trebuie să fim pregătiţi să cheltuim mai mult pentru o revizie.
Preţurile carburanţilor au explodat
- Judeţul din România cu cea mai scumpă apă potabilă. Cât costă metrul cub
- Care este cea mai mare pensie din armată. Ministrul Apărării: Vreau să demontez un mit, că pensiile în Armată...
- OMV a bătut palma cu germanii pentru a vinde gaz românesc din Neptun Deep
- CALCUL: Cât te costă să ai maşină în România. Costurile pe un an pentru un şofer
- Directorul UFC Dana White, un apropiat al lui Donald Trump, ales în consiliul de administraţie al Meta
"Preţul mediu pentru o maşină cu un motor de 1.4 benzină, o maşină uzuală se duce undeva la 800-900 de lei. S-au mai făcut ceva ajustări faţă de acum 3 ani, dar nu foarte mult. Oamenii nu-şi pot permite o oră de manoperă ce depăşeşte 250-300 de lei. Forţa de muncă se găseşte din ce în ce mai greu pe acest segment", spune Adrian Budu, proprietar service auto.
În cazul maşinilor mai vechi, ITP-ul se face în fiecare an, iar acesta costă, în medie, 150 de lei. Cu aproximativ 20% în plus faţă de 2022.
S-au scumpit şi parcările, cu cel puţin 10%. Iar impozitele sunt indexate cu rata inflaţiei. Şi indisciplina în trafic ne costă mai mult, având în vedere că a crescut punctul de amendă, la 202 lei.
Tragem linie şi rezultă că întreţinerea unei maşini ne costă anual peste 12 mii de lei. Iar aici am introdus rca, ITP-ul, carburanţii, dar şi cheltuieli legate de impozit sau parcare. Asta înseamnă că, în fiecare lună, ar trebui să punem deoparte peste o mie de lei pentru a putea folosi maşina.
Cu peste 20% mai mult faţă de acum trei ani.
"În anii următori ne putem aştepta 5-10% în fiecare an. Până la nivelul la care nu vom mai folosi aşa mult maşinile. Tendinţa şi în Occident este aceea de a renunţa la maşină, de a folosi companiile de ridesharing, de a închiria maşini atunci când ai nevoie de deplasări pe distanţe mai lungi", spune Sergiu Costache, expert asigurări.
Scumpiri şi mai mari vom vedea din primăvară, când dispare plafonarea RCA.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰