Video Au început controalele la cel mai mare producător de energie electrică din România. Mii de români, lăsaţi să aştepte cu orele la telefon
Au început controalele la cel mai mare producător de energie electrică din România. Hidroelectrica n-a mai trimis facturile de mai bine de jumătate de an. Clienţii nu doar că n-au ce plăti, dar nici nu pot face reclamaţii. Nu le răspunde nimeni la telefon, nici după zeci de minute de aşteptare.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Sute de mii de clienţi nu au plătit electricitatea furnizată de Hidroelectrica de luni bune.
Client: La energie electrică încă nu mi-a venit factura.
Client: E penibil, vă daţi seama.
Client: Este un efort bugetar dacă îţi vine factura mare, la 3-4 luni, este destul de problematic s-o achiţi.
- O mare companie de stat din România angajează sute de oameni. Salariul mediu net: 2.000 de euro
- Preţul uriaş plătit de români ca să îngheţe în case. Facturi duble, degeaba: "Caloriferele sunt beton, apă...
- Hidroelectrica vine cu o veste bună pentru cei 500.000 de clienți. Compania are cel mai mic preț de pe piața...
Compania energetică de stat spune că în prezent trimite facturi pentru perioada iulie - noiembrie 2022.
Mulţi clienţi spun că ultima notă de plată primită de la Hidroelectrica a fost în iunie
Corneliu Bodea, Centrul Român de Energie: A înregistrat o creştere fenomenală a numărului de clienţi. Acest motiv a făcut ca să existe o presiune majoră pe această companie pentru a implementa sisteme moderne de facturare.
Este explicaţia oferită şi de furnizorul statului de energie electrică. Hidroelectrica dă vina şi pe desele modificări legislative din ultimul an, care au forţat-o să oprească emiterea facturilor pentru a putea modifica sistemul informatic. Asociaţia Furnizorilor de Energie îi linişteşte pe românii îngrijoraţi că nu au primit notele de plată.
Laurențiu Urluescu, preşedinte AFEER: Cât timp o factură n-a fost emisă, niciun consumator nu va fi deconectat pe neplată. Dacă se emite o factură care să fie pe mai multe luni, termenul de plată trebuie să fie proporţional cu perioada de furnizare.
ANRE a primit trei mii de plângeri împotriva Hidroelectrica doar în ultimele luni din anul trecut
30 de minute, atât aşteaptă, în medie, cei care sună la Hidroelectrica pentru a cere diverse explicaţii. Însă, de multe ori, clienţii nici nu sunt preluaţi de operatorii de telefonie. În ultima parte a anului 2022, Hidroelectrica a primit nu mai puţin de 364 de mii de apeluri. Din acestea, au fost preluate doar 73 de mii.
Zoltan Nagy-Bege, vicepreşedinte ANRE: Colegii mei sunt în control la această companie, verifică mai multe aspecte cu privire la activitatea lor de furnizare, atât facturarea, cât şi contractarea, dar şi modul în care răspund la sesizările şi plângerile clienţilor. Sunt convins că vom găsi nişte nereguli. Vom aplica o amendă şi vom foţa compania să corecteze toate aceste probleme.
Controalele Autorităţii de Reglementare ar trebui să se încheie săptămâna aceasta. Între timp, Hidroelectrica preia clienţi noi, la îndemnurile guvernanţilor. Acum are peste 500 de mii de clienţi casnici, 27 de mii industriali şi cea mai bună ofertă de pe piaţă: 28 de bani pe kWh pentru clienţii casnici.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰