Video Hidroelectrica vine cu o veste bună pentru cei 500.000 de clienți. Compania are cel mai mic preț de pe piața energiei din România
După câteva luni de pauză, cel mai mare producător de energie electrică din România începe să trimită din nou facturile către consumatori. Hidroelectrica, societatea care are cel mai mic preţ de pe piaţă, a instalat un nou sistem informatic de evidenţă a consumului şi de emitere a documentelor de plată. Compania anunță că restanţierii pot opta pentru eşalonarea sumelor, pe o perioadă de şase luni.
Aproape 500.000 de consumatori nu şi-au primit facturile la energia electrică în ultimele luni. La final de an, Hidroelectrica anunţă că situaţia s-a rezolvat - poate în sfârşit să gestioneze numărul uriaş de clienţi, care aşteptau cu sufletul la gură să afle cât au de plătit.
Virgil Ştefănescu, consumator casnic: La mulţi au venit facturi greşite, cu estimări aşa total irealiste. Şi mie mi-a venit o factură cu estimare destul de mare. Nici nu prea poţi să stai liniştit. Dacă nu a venut o lună, două, trei, zici că ceva nu e în regulă. Te cam sperii. Te sperii de penalizări.
Virgil nu este singurul în această situaţie. Doamna Maria s-a trezit şi ea cu o factură de peste 1.000 de lei.
Maria, consumator casnic: Nu mai înţelegem nimic. Acum ne pun iar să ne ducem să facem alte contracte. Am avut o factură de vreo 11 milioane. Am sunat şi nu ne-au lămurit cu nimic. Nu mai am încredere în nimic. Suntem dezamăgiţi complet.
- Cine sunt românii care şi-ar putea plăti facturile la energie în rate. Anunţul celei mai mari companii de...
- Românii care vor primi 1.400 de lei pentru facturi în 2023. A fost aprobat Cardul de Energie
- Se elimină declarația pe proprie răspundere pentru preţ plafonat la energie, dar nu pentru toată lumea. De...
Eşalonarea se solicită online
Corneliu Bodea, expert în energie: Din motive generate atât de modificările legislastive extrem de dese în ceea ce înseamnă modul de facturare, cât şi pentru că volumul de clienţi ai Hidroelectrica a crescut într-un ritm foarte alert, ceea ce a impus ca această companie să-şi îmbunătăţească soft-ul de facturare, au dus la existenţa acestor întârzieri.
Consumatorii au la dispoziţie 45 de zile de la emiterea facturii, iar dacă nu pot plăti toată suma trebuie să anunţe compania.
"Dacă vă aflați în dificultate în ceea ce privește plata facturilor, aveți posibilitatea de a opta pentru eșalonarea sumelor restante, plata urmând a fi făcută în maximum 6 rate lunare, de valori egale", spun reprezentanţii Hidroelectrica.
Eşalonarea se solicită online, prin completarea unui formular tip, sau direct la sediile sucursalelor. Hidroelectrica ocupă a treia poziţie în topul furnizorilor de energie electrică din ţara noastră. Până la 31 decembrie, oferta de preţ este de 0,25 lei/kwh. După 1 ianuarie, societatea susţine că va avea în continuare cel mai bun tarif din piaţă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰