Video 40 de lei în plus pentru un plin de rezervor în 2024. La cât va ajunge litrul de benzină de la 6,55 lei acum
2024 vine cu scumpiri semnificative la pompă. Guvernul majorează accizele în două etape, de la 1 ianuarie şi de la 1 iulie. În vară, şoferi vor plăti cu circa 40 de lei mai mult pentru un plin de benzină sau motorină.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Noul an începe cu veşti rele pentru şoferi încă din prima zi.
Alin Stan, reporter Observator: La această staţie din București, un litru de benzină se vinde acum cu 6 lei şi 55 de bani. De luni, se va scumpi cu 29 de bani. Iar din iulie, benzina va costa cu 43 de bani mai mult şi va ajunge la 7 lei şi 27 de bani.
Scumpirile mai mari se aplică în sezonul vacanțelor
Scumpirile mai mari se aplică în sezonul vacanțelor, atunci când consumul crește semnificativ. Cumulat, benzina va costa mai mult, doar din creşterea accizelor, cu 72 de bani pe litru. Ceea ce înseamnă că vom da aproape 40 de lei în plus pentru un plin.
Alin Stan, reporter Observator: Şi dieselul se va scumpi în două etape. De la 7 lei şi un ban, cât e acum, va ajunge, în ianuarie, la 7 lei şi 27 de bani, iar în iulie, la 7 lei şi 67 de bani.
Plinul de motorină îi va costa pe şoferi cu 30 de lei mai mult. Asta luând în calcul preţurile de acum, care se pot modifica de la zi la zi.
Şofer: O să fie rău, o să impacteze mult. De aici se duc toate în cascadă.
Şofer: Ei zic că ne dau şi ne iau cu 17 mâini. O să fie scumpiri pe capul nostru. Noi le tragem pe toate.
Majorările de la pompă se vor vedea inclusiv la raft
Majorările de la pompă se vor vedea inclusiv la raft, atrag atenţia economiştii.
Adrian Codîrlaş, expert în economie: Avem efectele de runda a doua. Orice bun trebuie transportat către locul de vânzare. Prin urmare, costul acelui bun va creşte.
Augustin Hagiu, asociaţie transportatori: Orice leu în plus pune presiune pe costul operaţional, trebuie transferat în tarifele prestaţiei. Fie că vorbim de transportul de marfă, fie că vorbim de transportul de persoane.
Din preţul unui litru de combustibil, statul român colectează 41%, prin TVA şi accize. Restul de 59% reprezintă partea producătorului şi distribuitorului. În urmă cu fix doi ani, benzina costa puţin peste 5 lei, la fel şi motorina.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰