Țara care a devenit noua destinație îndepărtată "la modă". Doar în octombrie a fost vizitată de peste 3 milioane de turiști
Japonia se transformă în destinaţia de vacanţă preferată pentru turişti din întreaga lume. Peste 3,3 milioane de vizitatori au călătorit în ţara soarelui răsare numai luna trecută. Potrivit specialiştilor, toamna care are un farmec deosebit în Japonia a fost unul dintre motive.
Datele oficiale arată că turiştii care au călătorit acolo ca să admire peisajele ireale, fie ele de toamnă sau de primăvară, au cheltuit - în primele 9 luni ale anului - 38 de miliarde de dolari.
Cheltuielile turistice sunt pe cale să devină cel mai mare sector de export al Japoniei, după industria auto și înaintea componentelor electronice.
Cumpărătorii străini, interesaţi de casele părăsite din Japonia
Cumpărarea unei locuinţe poate fi un fapt imposibil pentru mulţi oameni, deoarece părţi mari ale lumii se confruntă cu o lipsă de locuinţe. Nu este cazul Japoniei, care se confruntă cu o ofertă excesivă de proprietăţi. În 2023, Japonia avea peste 9 milioane de ”akiya” – aşa cum sunt numilte aceste case goale – conform datelor guvernamentale, preţurile unora dintre ele fiind de sub 10.000 de dolari, relatează CNBC.
- Premierul Japoniei a adormit în Parlament în timp ce era reales în funcţie. Imaginile au devenit virale
- Țara care vinde locuințe cu mai puțin de 10.000 $. Ce sunt ”akiya” și care e motivul pentru care au prețuri...
- Ţara care nu mai iartă bicicliştii: amenzi dure şi închisoare dacă pedalează beţi sau cu ochii în telefon
Aceste case, adesea abandonate şi lăsate goale de zeci de ani, sunt împrăştiate în zonele rurale şi oraşe mari, oferind o oportunitate unică pentru cumpărătorii cu idei creative. Creşterea numărului de case abandonate în Japonia este determinată în mare măsură de o criză demografică, deoarece rata fertilităţii a scăzut până la un minim record de 1,2 naşteri per femeie începând cu 2023.
Între timp, ratele mortalităţii au depăşit ratele natalităţii în Japonia, deoarece persoanele în vârstă populaţia continuă să crească. ”Problema akiya s-a dezvoltat de zeci de ani, înrădăcinată în boom-ul economic de după război al Japoniei, care a dus la o creştere a construcţiilor de locuinţe”, a declarat Tetsuya Kaneko, directorul de cercetare şi consultanţă la Savills Japan, pentru CNBC Make It.
Akiya-urile japoneze atrag, însă, atenţia cumpărătorilor din străinătate. ”Am observat o tendinţă de creştere a întrebărilor din străinătate... A existat o creştere a interesului şi [în] achiziţiile de akiya”, a spus Kaneko. De la tinerii investitori la pensionari care caută un loc de retragere, ”mai mulţi oameni caută case secundare, proprietăţi de vacanţă sau proiecte de renovare”, a spus el.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰