Video Momentul ciocnirii celor două trenuri în Grecia, cu peste 160 km/h, a fost filmat. Sunt zeci de morți și dispăruți, salvatorii continuă să caute supraviețuitori
O cameră de supraveghere a filmat momentul șocant în care trenul de pasageri și cel de marfă s-au ciocnit frontal, între Atena şi Salonic. Impactul fatal a avut loc marți noaptea la ora 23:21, la Tempi, în apropierea oraşului Larissa, ucigând și rănind zeci de oameni. Unul dintre cele mai grave dezastre feroviare din Grecia, care s-a soldat cu cel puțin 47 de morți, a fost cauzat de o "tragică eroare umană", a spus premierul grec Kyriakos Mitsotakis, potrivit BBC News. Şeful gării Larissa, care se ocupă de semnalizare, a fost arestat pentru omor din culpă şi neglijenţă, ministrul grec al Transporturilor a demisionat, în timp ce echipele de salvare continuă să caute supraviețuitori.
În înregistrarea publicată de presa elenă se vede cum marfarul și trenul de pasageri se află pe aceeași linie, circulând cu o viteză de peste 160 km/h. A urmat un impact frontal devastator, apoi o explozie uriașă, momentul teribil fiind surprins de o cameră de supraveghere.
Atenție, imagini cu puternic impact emoțional!
- ANIMAŢIE. Trenurile din Grecia mergeau cu 160 km/h şi s-au ciocnit frontal după un macaz schimbat greşit: Cel...
- Accidentul feroviar din Grecia: zeci de morţi şi răniţi. Un şef de gară, arestat după ciocnirea frontală a...
- Trei zile de doliu în Grecia. Imagini din dronă cu catastrofa feroviară din Tempi
Accidentul a avut loc marți cu puțin înainte de miezul nopții. Trenul de pasageri IC 62, care transporta aproximativ 350 de persoane s-a ciocnit cu un tren de marfă când acesta ieșea dintr-un tunel după ce a părăsit orașul Larissa. După ciocnire, trei vagoane ale trenului de pasageri au deraiat, iar flăcările au cuprins trenul. În el se aflau foarte mulți tineri, studenţi care se întorceau la facultate după un weekend prelungit cu cei dragi. Unii dintre ei sunt dispăruți, fotografiile lor fiind distribuite masiv pe rețelele de socializare de rudele care nu-i găsesc.
Datele preliminare din anchetă arată că trenul de pasageri a ajuns pe linia greşită, din cauza unui macaz care a fost schimbat eronat. Şeful gării Larissa, care se ocupă de semnalizare, a fost arestat pentru omor din culpă şi negjlijenţă și riscă de la 10 ani la închisoare la viață.
În fața anchetatorilor, șeful de gară și-ar fi cerut scuze și ar fi recunoscut greșeala fatală.
Zeci de morți și dispăruți după tragedia din Grecia
Cel puțin 47 de persoane au murit în tragedia de la Tempi, în urma coliziunii dintre trenul de pasageri de pe linia Atena-Salonic și marfarul care plecase din Salonic. În același timp, sunt 24 de oameni dispăruți, scrie Protothema. La bordul trenului de pasageri se aflau 341 de călători, precum și 13 angajați – un total de 354 de persoane. În trenul comercial se aflau două persoane.
Din cei 72 de pasageri internați, 15 au fost externați, iar 57 rămân în spital, dintre care 6 se află în Secția de Terapie Intensivă. Este vorba despre cinci tineri cu vârste curprinse între 21 și 26 de ani și o fată despre care nu se cunosc detalii. Conform Departamentului de Pompieri, 194 de pasageri au fost transportați cu 5 autobuze la Salonic, cu un al 6-lea autobuz au fost transportați 20 de pasageri la Larissa și 8 pasageri au fost duși la Katerini.
Greșeala fatală a șefului de gară din Larissa
Nouă cuvinte, cât a însemnat ordinul dat de șeful de gară din Larissa către conductorul trenului de călători Intercity 62, ar fi fost determinante în accidentul mortal produs marți la scurt timp după ora 23.00. Surse citate de Protothema susțin că "din câte am fost informați până acum, șeful de gară le-a spus polițiștilor că a dat ordin de schimbare a căii, care nu a fost implementat de sistem".
"Având în vedere că incidentul s-a petrecut la aproximativ 25 km de gară și de punctul schimbării căii, dacă șeful de gară și-ar fi dat seama că trenul se mișcă în sens invers, ar fi ordonat ambelor trenuri să se oprească înainte ca acestea să se apropie unul de celălalt", au adăugat aceleași surse.
Astfel, șeful de gară nu și-ar fi dat seama că a dat o comandă greșită și a condus trenul de pasageri pe linia de "coborâre" spre Atena, pe care trenul de marfă 63503 era deja în mișcare. Aceleași surse au clarificat, însă, că o cotă de responsabilitate – evident mai mică – revine ambilor mecanici de tren, care sunt obligați să discute între ei, dar Hellenic Train - principalul furnizor de transport feroviar pentru călători și marfă din Grecia -, pentru că trenurile au GPS.
În urma tragediei, guvernul grec a declarat trei zile de doliu național.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰