Video Un elev din Constanţa, petiţie împotriva folosirii frauduloase a inteligenţei artificiale
Inteligenţa artificială este folosită din ce în ce mai des în rândul elevilor care vor să primească răspunsuri la teme, teste sau chiar examene, cu un minim de efort. Iar mai nou, adolescenții folosesc tehnologia pentru a chiuli de la ore. Astfel, chiar un elev a fost cel care a inițiat o petiție împotriva folosirii frauduloase a inteligenţei artificiale şi atrage atenția asupra creșterii îngrijorătoare a numărului de elevi care folosesc AI-ul pentru a face treaba în locul lor.
Sebastian este elev în Constanţa şi a iniţiat această petiţie la începutul acestei luni, după ce a observat cum toţi mai mulţi colegi folosesc inteligenţa artificială, pentru a obţine note mai mari.
"Are ca scop încurajarea campanilor de conştientizare împotriva inteligenţei artificiale folosite într-un mod abuziv şi fraudulos", a declarat Sebastian Gabriel Enache, elev.
Petiţie împotriva folosirii frauduloase a inteligenţei artificiale
Petiția se adresează autorităților şi propune măsuri de restricționare a accesului la AI în mod fraudulos, pentru a proteja autenticitatea procesului educațional.
- OpenAI pierde zeci de milioane $ din cauza utilizatorilor care spun "mulţumesc" şi "te rog" pe ChatGPT, recunoaște...
- Mai mulți cercetători de top în domeniul inteligenței artificiale au murit brusc în China
- Gunoaiele din Sectorul 1, în vizorul inteligenței artificiale. Cum pot bucureștenii sesiza direct Primăria
- Primul model AI care a trecut testul Turing. A fost confundat în peste 70% din cazuri cu un om
- OpenAI îl dă în judecată pe Elon Musk pentru "hărțuire" împotriva dezvoltatorului ChatGPT
"În primul rând crearea unor politici în care să fie reglementate aceste scăpări în cadrul acestor aplicaţii generate cu inteligenţa artificială. În al doilea rând, formarea cadrelor didactice", a declarat Sebastian Gabriel Enache, elev.
Fenomenul nu mai e nou nici pentru profesori.
"Teoretic în timpul orei elevii nu au acces la telefon. Dar acasă pot folosi fără nicio problemă, să vină cu referatele făcute de acasă cu ajutorul AI-ului", a declarat Claudia Nițu, director liceul Energetic Constanţa.
Iar elevii recunosc că folosesc din ce în ce mai des inteligenţa artificială la şcoală.
"Am încercat la engleză. Şi nu a bănuit profa de engleză". "Folosesc când nu ştiu, mai mereu". "Pot să învăţ mai uşor decât dintr-o carte. Mi se pare mai util şi le structurează mai frumos", spun elevii.
Specialiştii trag un semnal de alarmă şi spun că dacă inteligenţa artificială este folosită în mod excesiv, creativatatea copiilor poate fi grav afectată.
"Poate ajuta foarte tare dacă este folosit cum trebuie, dacă ştii ce să cauţi, dacă ştii ce să îi ceri, poate fi folosit şi te poate ajuta în sensul ăsta", a declarat Adrian Timotei, şef departament grafică.
"Nu toate informaţiile de acolo sunt şi corecte iar copiii nu ştiu să le valideze ca fiind corecte sau incorecte, de aceea au nevoie şi de sprijinul părinţilor să caute şi din alte resurse", a declarat Corina Pop, psiholog.
"Inteligenţa artificială poate să fie un instrument extrem de valoros, numai că trebuie să fie utilizat cu moderaţie", a declarat Amalia Meștereanu, vicepreședinte AEC.
Mai nou, elevii şi studenţii folosesc inteligenţa artificială pentru a genera şi adeverinţe medicale.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰