Video Taxa pe care şoferii de TIR o vor plăti de la 1 ianuarie, la fiecare intrare în Portul Constanţa. Zeci de transportatori şi-au tras camioanele pe dreapta
Cu numai două zile înainte de Crăciun, zeci de transportatori şi-au tras camioanele pe dreapta şi au început să-şi strige nemulţumirile în Portul Constanţa. În terminalul de la malul mării, mii de containere aşteaptă de zile întregi să fie preluate, iar din cauza întârzierilor se generează costuri tot mai mari la livrări. Picătura care a umplut paharul a fost o taxă de 10 euro pe care fiecare TIR o va plăti de la 1 ianuarie, la fiecare intrare in port.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cum a decăzut litoralul românesc. Nicolae, unul dintre cei importanți investitori, se gândește să se lase de turism după ce a aflat ce taxe îl așteaptă în 2025
Este haos în portul din Constanţa! Pentru cei mai mulţi transportatori, aici pare că a devenit a doua casă. În terminalul Sud-Agigea, şoferii stau cu orele la cozi kilometrice, pentru a putea prelua containerele cu marfă. Pe cheurile din Agigea sunt descarcate 6-7 mii de containere pe zi, în care se află produse care ar trebui să ajungă în magazinele din ţară sau strainătate.
Petre Alexandru, transportator: Se stă cu orele, la încărcat sau la descărcat.
Cristian Stoica, transportator: Nu se vor mai efectua operaţiuni de preluare a containerelor, doar de livrare, adică de returnare a containerelor care au fost preluate anterior.
Generarea unui cod numeric poate depăşi chiar şi 24 de ore
- Controverse după experimentul Europol. Autorităţile critică demersul şefului sindicatului: Nu vin navigatorii cu...
- Experiment Europol. Şeful sindicatului: Am cumpărat 1 kg de cocaină din Portul Constanța fără a fi controlat la...
- Primul "vânător de mine" a ajuns în dotarea Forţelor Navale Române. Contractul are o valoare de peste 150 de...
Şoferii care vor să intre în terminal sunt nevoiţi să aştepe generarea unui cod numeric de cinci cifre. Aştepare care poate depăşi chiar şi 24 de ore.
Petre Alexandru, transportator: Stăm după o zi pe alta pentru aceste pin-uri, din cauza fluxului mare, din cauza războiului. Şoferii stau mult în frig, la coadă, pentru a face toată documentaţia necesară pentru preluare sau livrare de containere.
Problema principală ar fi lipsa de personal. Odată cu izbucnirea războiului din Ucraina, traficul de mărfuri s-a intensificat rapid, însă mâna de lucru din port ar fi rămas aceiaşi.
Petre Alexandru, transportator: Ei sunt depăşiţi numeric, de situaţie, de volum. Soluţia ar fi ca ei să-şi mărească numărul de angajaţi, de utilaje în aşa fel încât să se scurteze timpul de lucru.
Angajaţii au încercat în nenumărate rânduri să ceară ajutorul autorităţilor, însă au fost ignoraţi.
Cristian Stoica, transportator: Din primavară, am făcut adrese către toate liniile de shipping, către Ministerul Transporturilor şi chiar şi către consiliul concurenţei şi am ajuns în acest punct.
Taxă de 10 euro, la fiecare intrare în port
Ca şi cum probleme angajaţilor nu ar fi fost de ajuns, din data de 1 ianuarie, în fiecare terminal, şoferii TIR-urilor vor fi obligaţi să plătească o taxă de 10 euro.
Cristian Stoica, transportator: Această taxă se aplică la fiecare intrare, nu este pe zi, nu este pe lună, nu este pe an.
Conducerea operatorului portului spune că introducerea taxei a fost o decizie necesară şi că banii încasaţi vor fi folosiţi în crearea unor condiţii decente pentru transportatori.
Dacă situaţia de la malul mării nu se va rezolva în timp, problemele din terminale se vor vedea în curând şi pe rafturile magazinelor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰