Video Prima "cârtiţă" începe azi, oficial, săpăturile la metroul Gara de Nord - Otopeni. Magistrala 6 va un traseu de 14,2 km şi 12 staţii
Lucrările la Magistrala 6 de metrou continuă iar astăzi vă fi lansată în teren prima "cârtiță" care vă săpa la secțiunea 1 Mai – Tokyo ce va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni.
- Încep oficial săpăturile în tunelul pentru Magistrala 6 de metrou.
Astăzi vor începe oficial săpăturile în tunelul pentru Magistrala 6 de metrou. Vorbim despre așa-numita cârtiță, utilajul folosit pentru săparea de mare adâncime, un utilaj care are 128 de tone și peste 100 de metri lungime. Este greu de spus care va fi ritmul lucrărilor și viteza cu care se va săpa, dar specialiștii estimează că se pot avansa între 4 și 8 metri în fiecare zi, iar punctul de pornire va fi dinspre zona comercială Băneasa, spre piața Chibrit. Alte două cârtiţe vor fi aduse pentru săpăturile de pe a doua secţiune, care se termină la aeroportul Otopeni.
Magistrala 6 va avea 12 staţii, până la aeroportul Otopeni
Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni.
Va costa 2,5 miliarde de lei din bani europeni, va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă pe care vor circula 12 trenuri noi, cu o capacitate de transport de 50 de mii de călători pe oră și va cuprinde 12 stații de metrou până la aeroportul Otopeni, unele denumite după capitalele lumii: Tokyo, Washington, Paris sau Bruxelles. Termenul de finalizare va fi anul 2027, asta evident, dacă se va și respecta.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰