Video Pasajul Berceni, deschis cu un an întârziere. E al treilea sens giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei
Pasajul Berceni a fost deschis în această dimineaţă, cu aproape un an întârziere, faţă de termenul prevăzut în contract. Este al treilea sens giratoriu suspendat de pe Centura Capitalei şi va fluidiza traficul, inclusiv pe cel feroviar, la intersecția dintre Centura Capitalei și Comuna Berceni.
Ani de zile au îndurat şoferii agomeraţie şi cozi până să circule pe Pasajul Berceni. "Sunt de 15 ani aici şi este lucrul pe care mi-l doream cel mai mult. Era nevoie. Cu siguranţă se va termina cu impasul care era cu centura şi sigur vom merge mult mai bine către Bucureşti", spune un şofer. "Lucrarea-i bună, e superbă, dar important este să termine cu totul", spune un altul. Trei ani au durat lucrările la pasaj. Construcţia ar fi trebuit dată în folosinţă anul trecut, însă termenul a mai fost decalat cu aproape un an.
De ce a fost decalat termenul cu un an
"Materialele de construcţii, din cauza inflaţiei generată de conflictul din Ucraina, s-au scumpit foarte mult. Inclusiv tabierul metalic s-a scumpit, fiertul, toate materialele care intră într-un şantier ceea ce a generat ajustări de preţ şi ajustări de contracte succesive. A fost la început o colaborare destul de grea cu autorităţile din Capitală pentru că aici am dat mai multe autorizaţii de construire", a declarat Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Şi nu a fost singurul impediment. "Una dintre principalele probleme de natură logistică a fost montarea tabierului metalic pe inelul central, ţinând cont de fapotul că şi calea ferată este localizată foarte aproape şi singura soluţie tehnică viabilă a fost devierea traficului de pe centura Capitalei pe o lungime de aproape 17 kilometri", a declarat Ştefan Gondoş, manager proiect.
Pasajul Berceni are o lungime de doi kilometri şi jumătate, iar contractul include și lărgirea Centurii la 4 benzi pe 2,4 kilometri continuând modernizarea până la pasajul de la Popești-Leordeni. Valoarea proiectului este de circa 146 de milioane de lei. În Capitală s-au deschis anul acesta mai multe pasaje suspendate: la Domneşti, Pallady, Olteniţiei şi Berceni.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰