Video Mai mulţi suceveni s-au trezit mutaţi peste noapte la alt furnizor de gaze şi electricitate: "Am văzut că pe contract este semnătura falsă"
În plină criză a facturilor la gaze şi energie electrică, mai mulţi locuitori dintr-un oraş din Suceava s-au trezit, peste noapte, mutaţi de la un furnizor de utilităţi la altul. Oamenii nu-şi explică cum a fost posibil aşa ceva, mai ales că niciunul dintre ei nu a cerut schimbarea furnizorului.
"În februarie 2021, am încheiat un contract cu furnizorul vechi şi ne-am trezit în noiembrie cu un alt contract, cu o altă societate", se plânge un sucevean.
În ianuarie, Mugurel Duceag a primit prin poştă o înştiinţare prin care afla că pe numele soţiei au fost făcute două noi contracte cu un alt furnizor de gaze şi electricitate. Cum nici el, nici soţia nu au făcut solicitări în acest sens, bărbatul a sunat la noul furnizor şi a cerut explicaţii.
Mugurel Duceag, păgubit: Noi am crezut că poate a greşit adresa. Ne-am uitat încă o dată şi am sunat la numărul de telefon. Doamna de la noul frunizor spune că îşi cere scuze şi să rămânem în continuare cu ei, că ei sunt mai ieftini. Şi o să primim pe mail înştiinţarea de unde a făcut contractul şi cine l-a făcut.
Cum nu a mai primit niciun semn, a mers la sediul din Suceava al companiei, ca să vadă noile contracte. Şi surpriză.
- Peste 500.000 de facturi au fost emsie greşit de furnizorii de energie şi gaze. Măsurile anunţate de Guvern
- România a ajuns pe primul loc din Europa la scumpirea gazelor, deşi este al doilea producător din UE. Cum e...
- Cum se calculează de astăzi facturile la gaze şi energie. Schema de compensare şi plafonare a intrat în vigoare
Mugurel Duceag, păgubit: Am văzut că pe contract este semnătura falsă şi contract făcut abuziv.
Nu e singurul în această situaţie. Şi alţi vecini s-au trezit mutaţi la alt furnizor, după ce, fără să fie anunţaţi, vechile contracte le-au fost reziliate.
Mircea Ignea, păgubit: Eu nu am încheiat niciun contract. Nu am livrat niciun buletin spre aşa ceva şi nici nu am fost de acord.
Maria Vîrlan, păgubită: Cum poţi să umbli la datele noastre personale, daca eu nu am dat nimic. Că are numărul de telefon, că are tot. Puteţi să aveţi, dar eu nu am dat nimic. Nu mai avem nici o siguranţă pentru viaţa noastră, ne putem trezi cu orice.
Furnizorul se apără şi spune că de încheierea noilor contracte s-a ocupat partenerul local de vânzări, urmând să verifice situaţia semnalată.
"Reprezentanţii Enel Energie au contactat partenerul local de vânzări pentru a verifica situația semnalată şi, în cazul în care rezultatul verificărilor o impun, compania de furnizare a energiei va înainta dosarul către organele de control competente. Enel Energie şi Enel Energie Muntenia nu tolerează aceste practici şi depun eforturi constante pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienților, inclusiv prin instruirea periodică a agenţilor door-to-door cu care lucrează", spune furnizorul.
Am încercat şi noi să luăm legătură cu reprezentanţii firmei respective, dar nu au dorit să ofere un punct de vedere. Între timp sesizările oamenilor au ajuns şi pe birourile poliţiştilor.
Ionuț Epureanu, purtător de cuvânt IPJ Suceava: În toate cauzele, poliţiştii au întocmit dosare de cercetare penală, fiind efectuate verificări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de fals, bineînţeles fiind vizate şi alte infracţiuni asociate.
De la jumătatea lunii noiembrie 2021, la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Suceava, au fost înregistrate 26 de reclamații privind schimbarea furnizorului de utilităţi fără acordul consumatorilor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰