Livratorii din Asia învaţă cum să conducă în Capitală. Poliţiştii încearcă să-i dezveţe de "obiceiurile lor bune" din trafic
Poliţia rutieră îi învaţă pe livratorii din Asia cum să conducă pe şoselele din Capitală. Statistica neagră a numărului de morţi pe şosele în accidente rutiere care ne menţine de 5 ani la rând în topul ţărilor din Uniunea Europeană i-a îngrijorat pe oamenii legii aşa că au luat măsuri. În Bucureşti, 30 la sută din accidentele rutiere cu mopede din acest an au fost provocate de livratorii de mâncare asiatici.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Livratorii de mâncare au devenit un fenomen periculos în traficul bucureştean. În graba de a ajunge la destinaţie mulţi dintre ei uită însă de regulile de circulaţie, merg cu mopedele pe trotuar ori îşi fac loc printre maşini cum pot.
Cosmina Balint, reporter Observator: 30% la suta dintre accidentele rutiere cu mopede înregistrate în Capitală anul acesta sunt provocate de livratorii de mâncare. Telefonul este principala cauză, spun poliţiştii, asta pentru că le distrage atenţia de la trafic livratorilor care nu ştiu traseul ori care se grăbesc să ajungă la destinaţie.
Omor Faruk este din Bangladesh. A venit în România acum 2 ani iar ca să îşi câştige traiul şi-a luat o bicicletă şi s-a angajat ca livrator de mâncare. Spune că i-a fost greu să se adapteze în traficul din Bucureşti, mai ales la început.
Omor Faruk: Bucureşti este o zonă foarte aglomerată, multe maşini şi mulţi şoferi nu respectă regulile aici. În ţara noastră, noi conducem pe partea stângă dar aici, regulile sunt diferite. Folosim Google Maps, de asemenea Waze. Este dificil pentru persoanele noi care nu ştiu unde este locaţia exactă. De aceea se opresc pe drum, iar asta nu este bine.
- Livratorii asiatici, importaţi cu tot cu "bunele obiceiuri" din trafic. "Aici lumea respectă regulile, în ţara...
- A comandat mâncare de 1.000 de dolari după ce s-a jucat pe telefon. Un copil din SUA, replică genială pentru...
- "E mai bine în România". Ce salarii refuză asiaticii în Dubai pentru a lucra pe 2.400 lei în România
În situaţia lui sunt alţi mii de livratori care încalcă zilnic regulile de circulaţie fie că sunt sau nu conştienţi.
Omor Faruk: De cele mai multe ori şi eu fac greşeli. M-am oprit în staţia de autobuz.
Cursuri de condus pentru livratorii din Asia
În prima parte a acestui an, au avut loc 28 de accidente rutiere, în care au fost implicați cetățeni din India, Nepal, Sri Lanka și Pakistan. Statistica i-a îngrijorat pe poliţişti aşa că au făcut pentru prima dată un curs de prevenire special pentru cei ca Omor, care livrează pe bicilete, mopede, ori trotinete electrice.
Claudiu Costea, Brigada rutieră: Am făcut referire la ce documente trebuie să deţină atunci când merg pe drumurile publice şi la principalele reguli de circulaţie pe care aceştia trebuie să le respecte evidenţiind, foarte important, circulaţia pe trotuar, pe pista pentru biciclete, traversarea drumului public, respectarea culorii roşii.
Omor Faruk: Ne-au spus, dacă facem accident cum ar trebui sa procedăm. Nu părăsim locul accidentului, trebuie să sunăm la 112 şi dacă nu respectăm regulile şi legile care sunt în traficul din Bucureşti, trebuie să plătim amenzi.
În continuare România se află în topul ţărilor din Uniunea Europeană cu cei mai mulţi morţi în accidente rutiere.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰