Video Inaugurarea podului de la Brăila, cea mai mare investiţie din Europa, amânată pentru 2025. Care e stadiul lucrărilor şi de ce nu poate fi respectat termenul iniţial
Prea frumos ca să fie adevărat. Podul de la Brăila, o capodoperă arhitecturală, aşa cum a fost numit de constructori şi de arhitecţi, rămâne, şi anul acesta, un muzeu în aer liber. Dupa amânarea inaugurării încă 3 ani podul a devenit mărul discordiei între constructori şi autorităţi care ameninţă curezilierea contractului.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Podul de la Brăila nu strânge doar recorduri legate de proiectare şi de construcţie. Ca orice lucrare realizată "ca la carte" în România, nu poate fi dat în folosinţă fără un lung şir de amânări...Şi de pelerinaje pentru politicieni, aşa cum ei înşişi recunosc. "În luna decembrie a anului acesta, podul să fie dat în circulaţie", spunea premierul Nicolae Ciucă în aprilie.
Podul este construit aprope integral, dar drumurile de acces au un stadiu de execuţie de doar 35%
"Am venit să vedem construcţia...cel mai mare pod din România, cea mai mare investiţie din Europa în acest acest moment. Cred că v-aţi săturat de politicienii care vin în pelerinaj la acest pod...", declara şi Marcel Ciolacu în luna mai. Zis şi...nefăcut. Abia trei luni au trecut de la declaraţiile pompoase. Acum constructorul a cerut Companiei de Drumuri o extensie de timp până în anul 2025. "Când merg acolo eu sau directorul general CNAIR sau primul ministru, ne spun că până la sfârşitul anului e dat în folosinţă. Apoi ne trimite hârtii. Una spun de fiecare dată când mergem acolo, apoi trimit hârtii în care ne spun că termină peste 3 ani", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
"Mi se par neserioși atâta timp cât declari că totul va fi gata în două etape, decembrie 2022 și decembrie 2023, și apoi să vii cu astfel de prelungiri", a declarat Francisc Iulian Chiriac, CJ Brăila. Iar dacă până acum mai marii au fost la pod doar să se minuneze, acum pelerinajul se transformă în ameninţare. "Am trimis şi eu şi directorul general de la CNAIR consilieri şi o echipă să evaluăm, că deja începi sî nu mai crezi... Săptămâna vitoare sunt acolo", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. În prezent, podul este construit aprope integral, însă drumurile de acces şi de legătură au un stadiu de execuţie de doar 35%. Oficial, constructorul responsabil cu restul lucrărilor nu a transmis un punct de vedere până la această oră.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰