Video Gropile din asfalt îi costă pe șoferi, dar și pe autorități: amenzi de până la 20.000 de lei
Zăpada trece, gropile rămân. Autostrada care leagă Bucureştiul de Pitești arată ca după bombardament. Într-o parte drumarii plombează, în altă parte asfaltul se dezintegrează. La fel de rău e şi pe Centura Capitalei, plus pe multe drumuri naționale.
Din groapă-n groapă. Aşa o ţin şoferii pe autostrada care leagă Capitala de Piteşti. Pe autostrada A1, la 20 de kilometri distanţă de București, pare că sunt din ce în ce mai multe gropi, pe măsură ce ne apropiem de oraș.
Autostrada București - Pitești, un test de rezistență pentru mașini
Din loc în loc, muncitorii de la CNAIR cârpesc găurile. Temporar. Abia când se face mai cald, le pot plomba definitiv.
"În momentul în care un camion sau mai multe camioane încărcate cu supratonaj trec peste suprafața asfaltică apar microfisuri. Apa intră în acele microfisuri, vine înghețul gheața își mărește volumul şi se smulge câte o bucată din asfalt", a explicat Alin Șerbănescu, reprezentant al CNAIR.
- Radarele e-Sigur vânează șoferii vitezomani pe două autostrăzi și un drum național. Amenzile vor veni direct...
- Cum deosebim un pachet de ţigări de contrabandă de unul legal. Traficanţii fac afacerile ilegale pe reţelele...
- Livratorii, amendaţi dacă mai sunt prinşi cu şlapi pe scuter. Reguli noi, după incidentele dese din trafic
- Primele sancțiuni după protestul susţinătorilor lui Călin Georgescu din Piaţa Victoriei. Ce amenzi au primit
- Schimbări majore la amenzile auto luate în străinătate, după ce 40% dintre români nu şi le-au plătit
Iar drumurile şoferilor se opresc brusc la vulcanizare. Serviciile de tractări abia fac faţă cererilor.
"Fac explozie sau pur și simplu pană din cauza gropilor. Riscul este foarte mare, chiar de a face un accident, pentru că nu se asigură în momentul manevrei și pot intra în coliziune cu o altă mașină încercând să evite obstacolul, adică groapa", a declarat Ciprian Tudorache, manager servicii de tractări.
Un alt șofer a confirmat gravitatea problemei: "Îți rupi roțile în ele".
"Foarte mulți sunt pe dreapta cu pană. Se întâmplă tot timpul", a adăugat un alt conducător auto.
Probleme cât groapa sunt și pe centura care înconjoară Capitala, mai ales în zona de nord, acolo unde e cel mai aglomerat. Mai departe, pe drumul spre munte, şoferii jonglează printre cratere. O probă cu multe obstacole.
"Rezistă până la prima zăpadă sau ploaie. Foarte periculos!", a spus un șofer, referindu-se la calitatea îndoielnică a reparațiilor.
Vor exista sancțiuni pentru autorități
Reprezentanții Companiei de Drumuri au găsit vinovaţii - camioanele care depășesc limita de tonaj: "Folosim cele mai înalte tehnologii, care se folosesc peste tot în Uniunea Europeană. Oricât de bun ar fi bitumul, când vom avea aceste supratonaje el va ceda", a explicat Alin Șerbănescu, CNAIR.
Gropile din acest sezon vor înghiţi sume uriaşe de la buget. Pe lângă despăgubirile pe care CNAIR ar putea să le plătească în instanță șoferilor care își strică mașinile în aceste gropi, autoritățile rutiere ar putea să îi sancționeze cu amenzi de până la 20.000 lei.
Şoferii care îşi strică maşinile în astfel de gropi trebuie să ceară despăgubiri în instanţă. E nevoie de mai multe fotografii, o reclamaţie la poliţie, o constatare făcută de un mecanic, dar şi de un martor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰