Galerie foto Când moartea vine din cer: Opt vieţi spulberate în câteva secunde, 11 copii au rămas orfani de tată, după cele două tragedii aviatice din Constanţa
Dublă tragedie în seara zilei de miercuri: opt vieţi au fost spulberate în doar câteva secunde în două tragedii aviatice petrecute una după alta, la diferenţă de jumătate de oră. Opt familii vor rămâne îndoliate pe vecie, în timp ce 11 copii vor creşte acum fără tată.
Alarma s-a dat puţin după ora 20, când un MIG 21-LanceR a dispărut de pe radar. Legătura radio a turnului de control cu aeronava prăbușită a fost pierdută la ora 20.00, iar la ora 20.03 a dispărut de pe radar, într-o zonă cuprinsă între localitățile Cogealac și Gura Dobrogei. Aeronava, care s-a prăbuşit în apropiere de localitatea Cogealac, într-o zonă nelocuită, făcea parte dintr-o formație de două avioane MiG-21 LanceR care executa misiuni de patrulare aeriană deasupra Dobrogei.
La bordul aeronavei se afla pilotul Costinel Iosif Niță, 31 de ani. Tânărul era căsătorit şi nu avea copii. Din anul 2014, îndeplinea funcţia de pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea. Acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG-21 LanceR.
O nouă tragedie după o jumătate de oră
În misiunea de căutare a pornit un elicopter IAR 330-Puma, care însă în scurt timp s-a prăbuşit şi el, după ce pilotul a raportat la un moment dat bazei că sunt condiții meteo ostile și a primit ordin de revenire la bază. Din păcate, n-a mai apucat. În aeronavă se aflau 7 militari, care şi-au pierdut viaţa. Pe lângă cei cinci membri ai echipajului comunicați inițial, urcaseră la bord și doi salvatori pe mare din cadrul Forțelor Navale Române.
- "Aud avionul foarte jos. Zic, Doamne, trece chiar peste noi. Şi la scurt timp se vede flama". Filmul celor două...
- Primele imagini de la locul prăbușirii elicopterului IAR-330 Puma. Militarii de la bord nu au avut nicio șansă
- Procurorii militari revin la locurile tragediilor, unde un MiG 21-LanceR şi un elicopter IAR 330-Puma s-au...
Elicopterul era condus de locotenent-comandor Bogdan Florin, pilot, în vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1500 de ore de zbor. Bărbatul era căsătorit şi avea trei copii. Copilot era locotenent Sorin Pătrașcu, în vârstă de 27 de ani, angajat din anul 2016, avea 500 de ore de zbor. Originar din comuna Lunca Corbului, județul Argeș, Sorin Pătrașcu absolvise Academia Forțelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov în anul 2016, era stabilit în Constanța și urma să se căsătorească în luna mai a acestui an cu o doctoriță. Militarul era cel mai tânăr dintre cei care şi-au pierdut viaţa.
Doi salvatori pe mare printre victimele aflate în elicopter
Alături de cei doi se mai aflau maistrul militar Banu Gelu, angajat din anul 1993, în vârstă de 52 de ani, avea la activ peste 1700 de ore de zbor, era căsătorit şi avea doi copii, caporalul cls. a III-a Lateș Cătălin, operator căutare-salvare, 29 de ani, angajat din 2012, căsătorit, doi copii şi sergentul Marinescu Ionuț, personal de însoțire medico-sanitar, 43 de ani, angajat din 2002, căsătorit, un copil.
Cei doi salvatori pe mare erau maistru militar cls. I Carp Vlad, 39 de ani. S-a născut la 23 martie 1982, în municipiul Constanța. Potrivit unui comunicat al Forţelor Navale, „după ce a absolvit Liceul cu program sportiv „Nicolae Rotaru”, a urmat cursurile Școlii Militare de Maiștri Militari a Forțelor Navale „Amiral Ion Murgescu”, specialitatea „Timonerie și tehnică de navigație”, iar în anul 2004 a primit gradul de maistru militar clasa a V-a. A îndeplinit diferite funcții la bordul navelor militare, atât din compunerea Divizionului 146 Nave Minare-Deminare, cât și din cea a Divizionului 175 Nave Scafandri, timp în care a urmat și cursurile de brevetare scafandru de bord, de calificare scafandru lucrător subacvatic și de atestare scafandru de căutare și salvare, precum și cursul de conducere a ambarcatiunilor.
Din anul 2019, după 15 ani de activitate în domeniul scafandreriei, Vlad Carp făcea parte din echipajul navei maritime pentru scafandri „Grigore Antipa”, din cadrul Divizionului 176 Nave Scafandri de Mare Adâncime. În cariera sa militară, a dat dovadă de profesionalism și pasiune pentru activitatea de scafandru, a participat la numeroase misiuni internaționale, precum și la asigurarea activităților de verificare a reactoarelor de la Centrala Nucleară Cernavodă, fiind capabil să execute scufundări până la adâncimi de 60 de metri. De asemenea, a participat la numeroase misiuni de tăiere și ranfluare la epavele navelor și pontoanelor scufundate în acvatoriile porturilor din țară. Maistrul militar clasa I Vlad Carp a fost decorat, în anul 2019, cu Semnul onorific „În Serviciul Patriei” pentru 15 de ani de activitate, iar în anul 2021 a primit titlul de Veteran din teatre de operații. Vlad Carp avea 39 de ani, era căsătorit și tatăl unui copil.
Cel de-al doilea scafandru marin, era maistru militar cls. a II-a Bosoi Sergiu, 37 de ani. Maistrul militar clasa a II-a Sergiu Bosoi s-a născut la 29 iunie 1984, municipiul Medgidia, Județul Constanța. În anul 2005, a absolvit Școala Militară de Maiștri Militari a Forțelor Navale „Amiral Ion Murgescu”, specialitatea „Rachete navale și antiaeriene”, după care a fost repartizat la Divizionul 50 Corvete de la Mangalia. În perioada 2008-2014, a fost încadrat la Centrul 39 Scafandri, unde a îndeplinit funcția de instructor scafandri. Din anul 2014, făcea parte din echipajul navei maritime pentru scafandri „Grigore Antipa”, din cadrul Divizionului 176 Nave Scafandri de Mare Adâncime.
Începând cu anul 2007, până în anul 2020, Sergiu Bosoi a arătat o dorință remarcabilă de dezvoltare, motiv pentru care a urmat numeroase cursuri, precum cele de abordare şi control al unei nave supuse unei interdicţii maritime, de pregătire scafandri de luptă, de atestare scafandru - lucrător subacvatic, de atestare scafandru de căutare și salvare, de reatestare lucrări mecanice cu scule acţionate pneumatic şi hidraulic și de inițiere operator barocameră.
În cariera sa militară, a dat dovadă de profesionalism și pasiune pentru activitatea de scafandru, a participat la numeroase misiuni internaționale, precum și la asigurarea activităților de verificare a reactoarelor de la Centrala Nucleară Cernavodă, fiind capabil să execute scufundări până la adâncimi de 60 de metri. De asemenea, a participat la numeroase misiuni de tăiere și ranfluare la epavele navelor și pontoanelor scufundate în acvatoriile porturilor din țară. Maistrul militar clasa a II-a Sergiu Bosoi a fost decorat, în anul 2020, cu Semnul onorific „În Serviciul Patriei” pentru 15 de ani de activitate, iar în anul 2021 a primit titlul de Veteran din teatre de operații. Sergiu Bosoi avea 37 de ani, era căsătorit și tatăl a doi copii.
O comisie a Statului Major al Forţelor Aeriene și Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Constanța continuă cercetarea împrejurărilor în care s-a produs accidentul.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰