Video "Bună ziua. Fratelui meu îi este rău, e palid" Apel emoționant la 112 de la o fetiță de 10 ani din Oradea, cu părinții surdo-muți
O lecţie de iubire şi stăpânire de sine vine de la o fetiţă de zece ani din Oradea. Când fratele ei mai mare a început să se simtă tot mai rău, copila a pus mâna pe telefon şi a sunat la 112 ca să ceară ajutor. Părinţii ei sunt surdo-muţi, aşa că fata a devenit vocea lor cu toată responsabilitatea pe umerii ei.
La doar zece ani, o fetiţă din Oradea a dat dovadă de o responsabilitate şi o stăpânire de sine de invidiat. Copila a sunat la 112 ca să ceară ajutor pentru fratele ei.
Discuţie operator 112 - fetiţă
Operator 112: 112, ce urgență aveți?
Fetița: Alo, bună ziua. Fratelui meu îi este rău, este palid și a vărsat de două ori.
- "Responsabilitatea vine din nevoia de a-i ajuta pe cei dragi". O fetiţă de 10 ani din Bihor, cu părinţi...
- "N-am încetat să-l rog pe Bunul Dumnezeu să-mi dea mie suferinţa ei". O mamă din Constanţa, disperată să...
- Povestea fetiței cu Sindrom Down care a mers la școală de mână cu președintele Macedoniei de Nord. ”Toţi...
Operator 112: Câți ani are?
Fetița: 11.
Operator 112: Pe tine cum te cheamă?
Fetița: M. E.
Operator 112: Câți ani ai?
Fetița: 10 ani.
Operator 112: Părinții tăi sunt acasă?
Fetița: Da, dar sunt surdo-muți.
Operator 112: O să vorbesc la ambulanță, rămâi la telefon, să nu închizi.
Fetiţa a aşteptat legătura cu serviciul de ambulanţă şi le-a explicat cum se simte fratele ei, dar şi unde locuiesc. Maturitatea fetei i-a impresionat pe cei de la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, care au lăudat-o pe Facebook şi i-au îndemnat pe toţi părinţii să-şi înveţe copiii să sune la 112 atunci când au nevoie de ajutor.
Părinţii copilei au deficienţe de auz şi de vorbire, aşa că nu au putut suna la 112
Persoanele surdo-mute pot cere ajutor la numărul 113, doar dacă s-au înregistrat anterior în baza de date a STS. Apoi, în caz de urgenţă, sună la numărul de apel de urgenţă, operatorul vede în sistem că e vorba de cineva cu deficienţe, închide conversaţia şi trimite un mesaj celui care a apelat.
Andreea Petrescu, reporter Observator: Apelantul trebuie să răspundă conversaţiei iniţiate de pe numărul 113 cu adresa persoanei care are această urgenţă. În plus, trebuie să scrie în acest mesaj cât mai scurt tipul de urgenţă, care poate fi persoană cu dureri în piept, copil cu febră mare, vecini agresivi, furt din apartament sau incendiu.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰