Video ANIMAȚIE. Explicațiile uluitoare ale tânărului care a luat "la o tură" o locomotivă, în Medgidia: "Doream să fac manevre"
Un incident grav pe calea ferată putea duce la o tragedie. Un tânăr de 18 ani a furat o locomotivă din staţia Medgidia şi a mers mai bine de 200 de metri pe şine. Un impiegat l-a oprit la timp, înainte să ajungă în faţa unui tren de călători şi să provoace o nenorocire. Mecanicul locomotivei lăsase garnitura deschisă pentru că sistemul de închidere era stricat. Băiatul a fost reţinut pentru 24 de ore.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Noi nume anunţate de Trump în administraţia sa: departament special înfiinţat pentru Musk. Cine va conduce CIA şi Pentagonul
Tânărul avea planuri mari. Detaliile apar într-o înregistrare audio, unde băiatul ar discuta chiar cu anchetatorii.
T: Doream să fac manevre să pot trece pe o altă linie.
P: Să ajungi unde?
T: În Palas, la Constanța (n.r. la 4 km de Constanța).
- Tânărul de 20 de ani din Medgidia s-a filmat în timp ce conduce o locomotivă din gară. Cum a reuşit să plece...
- Tânărul care a furat locomotiva GFR s-a plimbat cu ea 200m. S-a asigurat că mecanicul a plecat, apoi a urcat la...
- Un tânăr de 20 de ani a furat o locomotivă GFR și s-a plimbat cu ea într-o gară din Medgidia. Din fericire,...
P: Ce voiai să faci cu locomotiva în Palas, la Constanţa?
T: Să agăț vagoanele de locomotivă.
P: Voiai să pleci cu locomotiva de aici ca să ajungi în Palas să agăți vagoanele de locomotivă?
T: Da, dacă se defecta una, o altă locomotivă.
Uşa locomotivei este întredeschisă. Poate să intre oricine. Aşa a găsit şi tânărul de 18 ani locomotiva în staţia Medgidia, seara trecută, după ora 21. Cu uşa deschisă. Şi, fără să stea pe gânduri se urcă în cabina locomotivei care tocmai fusese garată pe o linie de manevră.
Ridică şi conectează pantograful pentru a alimenta cu energie locomotiva. Reuşeşte s-o pună în mişcare şi pleacă de pe şină. Merge mai bine de 200 de metri, timp suficient pentru a trece prin două macazuri. Se opreşte abia când ajunge pe o altă linie ferată.
Bogdan Dinu, reporter Observator: Cursa extrem de periculoasă ar mai fi continuat cel mai probabil dacă un angajat nu ar fi observat că la manşă nu este un coleg de-al lui, ci o persoană străină. Bărbatul a sunat imediat la Poliţia Transporturi. Un impiegat l-a oprit pe hoţul locomotivei, în zona podului rutier, la linia rampă.
Mândru de isprava sa, tânărul s-a filmat în timp ce conduce locomotiva
Mândru de isprava sa, tânărul s-a filmat în timp ce conduce locomotiva. Îmbrăcat la costum, cu cravată şi o privire sobră, mecanicul amator se uită din când în când încântat în telefon.
În faţa anchetatorilor, tânărul a declarat că este pasionat de locomotive şi că ar fi vrut să facă o fotografie în interior. Dar, ştiind cum se porneşte, n-a rezistat tentaţiei de a da o tură cu ea. O aventură care se putea termina tragic dacă pe drum s-ar fi întâlnit cu un alt tren de călători sau cu un mărfar.
Bogdan Dinu, reporter Observator: Sunteţi şeful de staţie de aici? Aţi fost aseară când s-a întâmplat?
Șeful stației: Da. Păi dacă sunt şef de gară, cum să nu fiu aici?
Bogdan Dinu, reporter Observator: Cum a reuşit? Cine e băiatul?
Șeful stației: Un băiat de aici din sat!
Ruda tânărului: Nici nu îmi vine să cred că ar putea face aşa ceva. Nu ştiu de unde scăparea asta.
Rodrigo Maxim, sindicalist: Este foarte periculos să laşi locomotivele nepăzite pentru că se pot produce catastrofe feroviare. Vă daţi seama ce ar însemna să intri într-un tren de călători cu 15, 16,17 vagoane!
Sindicaliştii spun că, din dorinţa de a tăia din cheltuieli, nimeni nu păzeşte locomotivele
Locomotiva făcea parte din ansamblul unui tren privat de marfă. Mecanicul a decuplat-o şi a garat-o, vagoanele urmând să intre pe o linie industrială, cu o locomotivă Diesel. În acel moment, conductorul ar fi trebuit să informeze impiegatul de mişcare că şi-a terminat treaba şi a asigurat locomotiva pe linie. Teoretic. Practic, potrivit CFR, mecanicul n-a respectat procedura.
Sindicaliştii spun că, din dorinţa de a tăia din cheltuieli, nimeni nu păzeşte locomotivele atunci când staţionează sau sunt garate. Firma privată de transport în schimb nu a comentat incidentul.
Sindicalist: Locomotivele nu ar trebui lăsate nesupravegheate. Funcţionează încuietorile. În termeni cfr-ist, sunt încuiate cu pătrata, iar acea pătrată este foarte uşor de confecţionat.
În iulie 2021 aceeaşi locomotivă a mai fost implicată într-un alt incident cercetat de AGIFER. Atunci, în stația CFR Filiași, mecanicul a depășit viteza maximă admisă pe linie.
Mecanicul de locomotivă nu a anunțat în scris remizarea locomotivei, iar în momentul în care angajatul de la Postul 1 Mișcare a observat că locomotiva s-a pus în mișcare, s-a deplasat imediat în zona respectivă și a constatat că la bord se afla o persoană străină, moment în care a solicitat telefonic prezența reprezentanților Poliției TF la fața locului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰