Video ANIMAȚIE. Cum funcționează sistemul de semnalizare de la Pasajul Unirii. Restricții de circulație în centrul Capitalei
Noi restricţii la cel mai controversat pasaj rutier. Circulaţia este oprită parţial în Pasajul Unirii din cauza lucrărilor la noul sistem de semnalizare, care ar trebui să fie gata până la sfârşitul lunii. Restricţiile în nemulţumesc pe şoferii care trec prin zonă, oricum una din cele mai aglomerate din Bucureşti.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cât economisim dacă punem deoparte 1 leu pe zi, timp ce 5 ani. Cum să împărţim banii ca să nu trăim de la o lună la alta
Pentru a evita alte tragedii în pasajul unirii, se lucrează de zor la montarea unor noi limitatoare de înălţime. Va fi cel mai performant sistem din ţară de semnalizare a unui pasaj, după cum spun autorităţile.
Bogdan Dinu, reporter Observator: Poarta de gabarit va fi montată chiar la intrarea în pasaj și va avea o înălțime de 3,5 metri. Noul sistem este mult mai complex, astfel că șoferii vor trece întâi pe sub mai multe porți de presemnalizare pe o distanță de aproape 160 de metri.
Practic, șoferii care conduc camioane sau autocare vor întâlni în care trei porţi la fiecare intrare în tunel. Pe lângă lanțurile care atârnă, pentru a le atrage atenția șoferilor, porțile vor avea montate și sisteme electronice. Mai precis senzori, camere video, dar și un semafor. Toate acestea urmează să fie instalate până la finalul acestei luni, promit reprezentanții primăriei.
Noul sistem de semnalizare de la Pasajul Unirii a costat 4 milioane de lei
- ANIMAŢIE. Pasajul Unirii, "echipat" anti-accidente. Cum funcţionează noile porţi, dotate cu senzori de avertizare
- Cum arată noul sistem de semnalizare din Pasajul Unirii. Primele porţi înalte de 4 metri au fost montate
- Începe montarea noilor porți de presemnalizare la Pasajul Unirii. Circulația se va desfășura în condiții normale
Emil Gâtej, specialist trafic rutier: E foarte bine să avem sisteme moderne, cu cât mai multe zone de semnalizare, cât mai sofisticat, cu leduri, cu zone sonore și tot așa. Dar din partea de educație rutieră mai face parte un aspect foarte important, și anume educația. Dacă șoferul nu își cunoaște gabaritul propriului autovehicul, riscăm să asistăm din nou la accidente.
În tre timp ceilalţi șoferii înfruntă traficul dat peste cap de lucrări. Circulația pe una dintre benzi a fost restricționată parțial, pentru a le permite muncitorilor să lucreze.
Noul sistem a fost instalat după o serie de tragedii petrecute la pasajul abia renovat. În luna decembrie a anului trecut, un autocar plin cu turiști greci a fost prins ca într-o menghină de limitatorul metalic. Un bărbat a murit și alte 20 de persoane au fost rănite. Din acel moment, primăria a renunțat temporar la limitatoarele metalice, iar circulația a fost supravegheată non-stop de echipaje ale poliției locale.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰