Video Cum arată noul sistem de semnalizare din Pasajul Unirii. Primele porţi înalte de 4 metri au fost montate
Şirul de accidente de la Pasajul Unirii din Bucureşti s-ar putea încheia. A început montarea noilor porţi de semnalizare pentru limita de înălţime. Dotate cu echipamente electronice de avertizare, ele ar trebui să prevină încă o tragedie ca aceea din ajunul Crăciunului trecut, când un turist grec a murit. Autocarul în care se afla a doborât limitatorul greu de metal, care a căzut peste vehicul.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cum a decăzut litoralul românesc. Nicolae, unul dintre cei importanți investitori, se gândește să se lase de turism după ce a aflat ce taxe îl așteaptă în 2025
"Lucrările din Pasajul Unirii, dar şi la exteriorul acestuia, au început în cursul nopţii trecute. Practic, noutatea o reprezintă porţile din imagini, care au o înălţime de aproximativ 4 metri. Acestea au fost reinstalate în afara Pasajului Unirii începând de azi. Mai mulţi muncitori au instalat nu mai puţin de trei pre-semnalizatoare pentru ca şoferii să aibă timp să vadă tot ceea ce înseamnă indicatoare rutiere. Lucrările estimate la 4 milioane de lei vor continua şi în următoarele zile", spune Laurenţiu Rădulescu, reporter Observator.
Noul sistem de semnalizare din Pasajul Unirii
Ulterior finalizării operațiunilor de montare, pe noile porți de presemnalizare vor fi montate echipamentele eletronice de avertizare în caz de depășire a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulația vehiculelor prin Pasajul Unirii.
Totodată, dacă și condițiile metorologice vor fi prielnice, va fi refăcută și partea carosabilă, mai exact va fi turnat un nou covor asfaltic, pe care vor fi marcate noile benzi de circulație, atât cele clasice, cât și cele rezonatoare, cu rol de avertizare.
- Începe montarea noilor porți de presemnalizare la Pasajul Unirii. Circulația se va desfășura în condiții normale
- Incident dramatic în stația de metrou Unirii. O persoană a murit pe peron, după ce i s-a făcut rău
- Lucrări la Pasajul Unirii, după valul de incidente din tunel. Circulaţie oprită pe timpul nopţii
Primăria Sectorului 4 susține că noile sisteme suplimentare de semnalizare pentru circulația în Pasajul Unirii au fost proiectate de specialiști ai Universității Tehnice de Construcții București și ai Brigăzii de Poliție Rutieră.
Noul sistem de atenționare și limitare a accesului rutier, ce va fi montat la ambele intrări în tunelul rutier din centrul Bucureștiului este compus din noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălțimii, camere video și cu panouri informative de tip LED și din noi porți de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol (înființare de noi scuaruri, benzi de circulație cu sisteme rezonatoare și benzi de circulație speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj).
„Concret, în ceea ce privește sistemele aflate în curs implementate la intrarea în Pasajul Unirii de pe bulevardul Dimitrie Cantemir, prima poartă de presemnalizare va fi montată chiar în apropierea intersecției cu bulevardul Mărășești, la aproximativ 160 de metri în fața porții de gabarit. Această construcție va fi reprezentată de un cadru metalic de forma literei L întoarsă, va purta semne de limitare a înălțimii maxime admise, precum și lanțuri atârnate până la 3,5 metri deasupra carosabilului, cu rol de avertizare sonoră de depășire a gabaritului. Ca noutate, aceasta va avea în componență camere video și senzori electronici de înregistrare a depășirii de gabarit, care vor transmite informația către cea de-a doua poartă de presemnalizare, ce va fi montată la aproximativ 130 de metri înaintea porții de gabarit. Poarta va avea, pe lângă semnele de limitare a înălțimii, panouri electronice de informare, pe care va fi afișat numărul de înmatriculare al vehiculului cu înălțimea mai mare de 3,5 metri, precum și traseul de urmat de către acesta pentru a ieși de pe benzile de intrare în pasaj”, se arată în comunicat.
După primele două porți, va fi montată încă una, cu același rol de atenționare în privința limitării de înălțime, dotată cu lanțuri, camere video și senzori, care vor transmite informații referitoare la depășirea înălțimii maxime admise către noua poartă de gabarit, ce va fi montată înainte de intrarea în tunelul rutier.
„Construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălțime mai are de 3,5 metri, aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripția limitei de înălțime, panouri de afișaj electronic și semafoare inteligente, care, în baza informațiilor transmise de senzorii porților de presemnalizare, vor afișa culoarea roșie timp de 10 secunde, la detectarea unei depășiri de gabarit. În acest interval, șoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-și continue drumul și să utilizeze banda dedicată ieșirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă șoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit”, susțin reprezentanții primăriei.
În ceea ce privește sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piața Universității către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit, vor fi montate două porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise, similare celor deja descrise. Primăria precizează că sistemul electronic de panouri de avertizare și semafoare ce va fi montat la cele două intrări în pasaj, va putea fi folosit și în cazul unor eventuale situații de urgență apărute în interiorul tunelului rutier (incendii, inundații, accidente etc).
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰