Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video O profesoară l-a făcut pe Dragoş să deteste o materie în şcoala generală. Cum a ajuns la liceu să o iubească din nou

Elevilor nu le mai place şcoala din cauza profesorilor. Cel puţin şase din 10 liceeni spun că se plictisesc la ore pentru că nu înţeleg nimic din anumite materii şi cer cursuri interactive. Sunt concluziile previzibile ale unui studiu cerut de ministerul Educaţiei, care oferă şi soluţii: cum ar putea adolescenţii să înveţe de plăcere.

de Mădălina Iacob

la 09.01.2025 , 20:43

Profesorii nu reuşesc să trezească dorinţa de a învăţa, este una dintre cele mai mari nemulţumiri pe care o au liceenii. 

Metoda de predare este pe locul doi în topul reproşurilor. Dragoş, elev în clasa a zecea, recunoaşte: în şcoala generală nu suporta chimia din cauza profesoarei. "La chimie aveam o doamnă profesoară care nu era... băga sperieţii în tine, la liceu am întâlnit o doamnă care m-a făcut să mă semireîndrăgostesc de materie".

Cum poate fi îmbunătăţită calitate învăţării la clasă

Vezi și

Elevii spun că şi atmosfera de la clasă contribuie la calitatea învăţării. Două treimi au declarat că se plictisesc destul de des la ore, iar pe jumătate îi deranjează că foarte rar orele sunt şi interactive. În plus, 38% spun că participă la ore de la care nu înţeleg aproape nimic. 

Pe acelaşi subiect

Ministrul Educaţiei, Daniel David, le-a transmis deja profesorilor să renunţe la metodele de predare de tipul "stai jos si scrie" şi să îşi respecte elevii. 

"Sunt profesori care ne tratează cu respect, sunt momente în care mă simt ca un elev de facultate, dar sunt şi momente în care suntem trataţi cu superioritate şi suntem doar nişte elevi proşti şi nu avem ce să le facem", ne mai spune Dragoş.

Rezultatele studiului

Cercetătorii de la Centrul de Politici de Evaluare şi Educatie, care au făcut studiul, recomandă şi soluţii. "S-ar putea gândi soluţii la reducerea presiunii obligaţiilor şcolare, la flexibilizarea raportului dintre timpul alocat activităţilor legate de şcoală şi timpul la alegerea elevilor. Desfăşurarea mai multor activităţi extrascolare", explică Ancuţa Plăeşu, cercetator stiintific CNPEE.

"Este un cerc vicios din punctul meu de vedere, pentru că avem un sistem educaţional care impune anumite materii. Materie care va fi evaluată la final printr-o evaluare naţională fie printr-un examen de bacalaureat. Oricât de inventiv sau creativ ai vrea să fii la ore nu prea ai cum să faci lucrul ăsta pentru că trebuie să bifezi, astfel încât aceşti copii să aibă o şansă la examenul final", precizează Gabriela Maalouf, consilier şcolar.

Studiul arată că liceenii apreciază mai mult materiile opţionale, lucrările de laborator şi cer aplicaţii practice în curicullum. 

Mădălina Iacob Like

De la prima transmisiune live, la înâlnirea cu Papa Francisc, funeraliile Reginei Elisabeta a doua, încoronarea regelui Charles şi până la ceremonia luminii sfinte din Ierusalim, meseria de jurnalist mă surprinde şi mă învaţă întotdeauna câte ceva.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Căutaţi un al doilea job?
Observator » Educaţie » O profesoară l-a făcut pe Dragoş să deteste o materie în şcoala generală. Cum a ajuns la liceu să o iubească din nou