Video O profesoară l-a făcut pe Dragoş să deteste o materie în şcoala generală. Cum a ajuns la liceu să o iubească din nou
Elevilor nu le mai place şcoala din cauza profesorilor. Cel puţin şase din 10 liceeni spun că se plictisesc la ore pentru că nu înţeleg nimic din anumite materii şi cer cursuri interactive. Sunt concluziile previzibile ale unui studiu cerut de ministerul Educaţiei, care oferă şi soluţii: cum ar putea adolescenţii să înveţe de plăcere.
- Power Couple, premiera sezonului 2, din 13 ianuarie, Luni, Marți și Miercuri 20:30, la Antena 1 și în AntenaPLAY
- Cristian Pîrvulescu, despre indecizia Coaliției în cazul lui Crin Antonescu: "Este evident că PSD dorește să aibă un candidat"
Profesorii nu reuşesc să trezească dorinţa de a învăţa, este una dintre cele mai mari nemulţumiri pe care o au liceenii.
Metoda de predare este pe locul doi în topul reproşurilor. Dragoş, elev în clasa a zecea, recunoaşte: în şcoala generală nu suporta chimia din cauza profesoarei. "La chimie aveam o doamnă profesoară care nu era... băga sperieţii în tine, la liceu am întâlnit o doamnă care m-a făcut să mă semireîndrăgostesc de materie".
Cum poate fi îmbunătăţită calitate învăţării la clasă
Elevii spun că şi atmosfera de la clasă contribuie la calitatea învăţării. Două treimi au declarat că se plictisesc destul de des la ore, iar pe jumătate îi deranjează că foarte rar orele sunt şi interactive. În plus, 38% spun că participă la ore de la care nu înţeleg aproape nimic.
- O profesoară l-a făcut pe Dragoş să deteste o materie în şcoala generală. Cum a ajuns la liceu să o iubească...
- Schimbare importantă pentru elevi, din acest an. Copiii performanți pot promova doi ani de școală într-unul singur
- Modificări la Bacalaureat 2025. Probele orale încep la sfârşitul lunii, mult mai devreme faţă de anii trecuţi
- Elevii se întorc de azi la cursuri, însă nu pentru multă vreme. Cum arată structura anului școlar 2024 - 2025...
- Daniel David nu vrea introducerea de materii noi la şcoală: Nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am...
Ministrul Educaţiei, Daniel David, le-a transmis deja profesorilor să renunţe la metodele de predare de tipul "stai jos si scrie" şi să îşi respecte elevii.
"Sunt profesori care ne tratează cu respect, sunt momente în care mă simt ca un elev de facultate, dar sunt şi momente în care suntem trataţi cu superioritate şi suntem doar nişte elevi proşti şi nu avem ce să le facem", ne mai spune Dragoş.
Rezultatele studiului
Cercetătorii de la Centrul de Politici de Evaluare şi Educatie, care au făcut studiul, recomandă şi soluţii. "S-ar putea gândi soluţii la reducerea presiunii obligaţiilor şcolare, la flexibilizarea raportului dintre timpul alocat activităţilor legate de şcoală şi timpul la alegerea elevilor. Desfăşurarea mai multor activităţi extrascolare", explică Ancuţa Plăeşu, cercetator stiintific CNPEE.
"Este un cerc vicios din punctul meu de vedere, pentru că avem un sistem educaţional care impune anumite materii. Materie care va fi evaluată la final printr-o evaluare naţională fie printr-un examen de bacalaureat. Oricât de inventiv sau creativ ai vrea să fii la ore nu prea ai cum să faci lucrul ăsta pentru că trebuie să bifezi, astfel încât aceşti copii să aibă o şansă la examenul final", precizează Gabriela Maalouf, consilier şcolar.
Studiul arată că liceenii apreciază mai mult materiile opţionale, lucrările de laborator şi cer aplicaţii practice în curicullum.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰