Video Ţeapă de 30 de milioane de euro pentru cei cu bilete de avion Blue Air. "Şansele să-şi recupereze banii sunt foarte mici"
Aterizare forţată şi definitivă pentru compania românească Blue Air. Cu doar două avioane rămase în flotă şi cu ultimele rugăminţi pe masa Guvernului pentru ştergerea datoriilor uriaşe, operatorul nu mai are nicio speranţă să decoleze din nou. Specialiştii spun că şansele ca cei care şi-au cumpărat bilete să îşi recupereze banii sunt foarte mici.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
Aproape două decenii de zboruri la preţuri ultra-low-cost. Zeci de milioane de pasageri transportaţi şi sute de angajaţi. Asta a însemnat Blue Air în cifre. Dacă în aer compania şi-a făcut treaba, la sol problemele s-au adâncit de la un an la altul. "A fost o continuare absolut naturală. Blue Air nu venea pe un trend de a achita datoriile către pasageri. Chiar şi în momentul în care exista o decizie judecătorească aceasta nu era pusă în aplicare de bunăvoie", spune Ramona Colea, firmă despăgubiri pasageri.
Bilete de avion Blue Air în valoare de 30 de milioane de euro: bani greu de recuperat
Deşi se afla într-o situaţie dificilă, Blue Air a vândut bilete până în ultima clipă. În jur de 30 de milioane de euro ar avea de recuperat pasagerii care şi-au luat ţeapă. "Şansele ca pasagerii Blue Air să-şi mai recupereze banii sunt foarte, foarte mici. Ce se întâmplă acum este că se primesc reclamaţii de la pasageri chiar şi pentru zborurile pe care aceştia le-au achitat în 2023", adaugă Ramona Colea, firmă despăgubiri pasageri.
"Soarta Blue Air rămâne în aer. Compania are, în momentul de faţă, doar două aeronave de tip Boeing 737 şi tot mai mulţi angajaţi se îndreaptă spre competitorii care îi aşteaptă deja cu sesiunile de recrutare pregătite", arată Greta Neagu, reporter Observator. Într-un răspuns pentru Observator, reprezentanţii Blue Air spun că în prezent acționariatul a acceptat absolut toate condițiile impuse de investitori și aşteaptă răspunsul final din partea autorităților române. "Mai mult decât atât, Blue Air speră şi în prescrierea acestor datorii. Asta ar fi şansa companiei aeriene", crede Ramona Colea, firmă despăgubiri pasageri.
- Blue Air îl cheamă în instanţă pe şeful ANPC pentru "afirmaţii false". Reacţia companiei, după amenda de...
- Compania Blue Air, sancţionată de ANPC cu peste 10 milioane de lei pentru cursele anulate din 15 iunie până în...
- După o vară cu întârzieri și anulări de zboruri, specialiștii avertizează: Era călătoriilor cu avionul la...
Cel mai rău scenariu pentru companie
Cel mai rău scenariu este executarea silită. Dacă Blue Air nu va veni, în mod miraculos, pe ultima sută de metri, cu banii. "Singurul low-cost românesc. Era, bine spus. E foarte rău, pentru că noi avem nevoie să zburăm. Venim în vacanţe sau plecăm cu afaceri", mărturiseşte o femeie.
"Înţeleg că urmează o întâlnire cu această companie pentru a se stabili foarte clar dacă mai are sau nu mai are capacitate de a merge mai departe", a declarat Florin Câciu, ministrul Finanţelor. Soarta Blue Air ar putea fi decisă până la finalul acestei luni.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰