Situaţie neaşteptată pentru clienţii ENEL. Ce au primit în loc de factura pe ianuarie
Enel, care are peste 3 milioane de clienţi în România, a trimis notificări că vor exista întârzieri la emitarea facturilor pentru consumul de curent şi gaze aferent lunii ianuarie. Luna trecută, clienţii Enel au primit facturile pentru consumul din decembrie, dar calculate doar pentru jumătate de lună, restul urmând să fie facturat în luna februarie.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Enel susţine că nu a putut trimite facturile la timp în ultimele 2 luni din cauza măsurilor de plafonare a prețurilor la energie electrică și gaze naturale.
"Continuăm să lucrăm la actualizarea sistemelor noastre informatice pentru implementarea celor mai recente măsuri de plafonare a prețurilor la energie electrică și gaze naturale, astfel încât acestea să se regăsească corect și complet în facturi. În acest context, facturile aferente consumului de energie electrică și gaze naturale vor fi emise cu întârziere, lucru pentru care ne cerem scuze", a transmis Enel într-un mesaj publicat pe contul de Facebook.
Notificare trimisă de Enel azi cliențior
În cursul zilei de vineri, clienţii Enel au fost notificaţi de întârzierile la emiterea facturilor din ianuarie prin mesaje trimise pe mail:
- "M-am speriat, suma este enormă". Factură de infarct la energie primită de un vrâncean. Enel a retras-o spunând...
- Amenzi de 2,4 milioane de lei pentru şase companii de energie. Cum şi-au încălcat obligaţiile legale faţă de...
- Data la care clienții Hidroelectrica vor primi facturi în valuri. Compania cu cel mai mic preț le-a pus pe pauză...
"Bun găsit,
Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022*.
În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere. Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.
Citește aici totul despre categoriile de plafonare în care te încadrezi.
*Noua legislație, intrată în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2022, completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022 (cu modificările și completările ulterioare), aplicabile perioadei 16 decembrie 2022– 31 martie 2025.
Mereu alături de tine,
Echipa Enel"
Enel nu este singurul furnizor de energie care are probleme cu emiterea facturilor către clienţi. Şi Hidroelectrica, companie cu peste jumătate de milion de abonaţi, reîncepe să trimită facturi în februarie după o întrerupere de câteva luni provocată de schimbarea sistemului informatic. Pentru unii clienţi ultima factură a venit pentru iunie. Adică sunt cu şi şase luni în urmă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰