Video Service-ul din România unde îţi repari singur maşina. Costurile, de 4 ori mai mici decât cu mecanicii
Manopera pentru înlocuirea plăcuţelor de frână, uleiului sau filtrelor poate să coste la fel de mult ca şi consumabilele. O cheltuială pe care mulţi şoferi ar vrea să o evite dar nu prea au cum. Cei care însă se pricep pot rezolva problemele mult mai ieftin la self-service-uri. Este o afacere care câştigă tot mai mulţi clienţi, mulţumiţi că, pentru câţiva zeci de lei, au acces la un elevator şi scule.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Dezamăgiţi de prestaţia mecanicilor de la firmele de cartier sau pur şi simplu dornici să facă economii, mulţi şoferi preferă să-şi facă singuri lucrările de mentenanţă. La acest self-service deschis de o lună în Galaţi, de exemplu, sunt clienţi zilnic.
Şofer: Doi (n.r. mecanici) şi-au bătut joc de motor, am fost de două ori în service cu ea (n.r. maşina), am schimbat garnitura de chiuloasă.
Reporter: Atunci preferaţi să faceţi singur.
Şofer: Da.
Andrei, şofer: Având în vedere că ştiu şi mă pricep, îmi vine mult mai uşor să îmi fac treaba aici. E mult mai sigur.
Reporter: Economie de bani?
Andrei, şofer: Se simte foarte mult, se simte.
Costurile, de 4 ori mai mici decât cu mecanicii
Costul folosirii unui elevator este de 30 de lei pe oră. Dacă avem nevoie şi de scule, mai plătim 15 lei. Asta înseamnă chiar şi de 4 ori mai puţin decât am plăti manopera la un service clasic.
Adrian Obreja, reporter Observator: Toate sculele sunt puse la dispoziţie, elevatorul la fel, tot ce mai trebuie este să mai ai câteva cunoştinţe de bază mai ales pentru astfel de operaţiuni simple, cum ar fi un schimb de ulei.
Ideea de a deschide un self-service i-a venit unui tânăr antreprenor din Galaţi, după ce a văzut că în țările vestice acestea funcționează cu succes de ani buni.
Nicolae Neagu, proprietar self-service: Marea majoritate îşi fac schimbul de ulei, revizie, schimb de filtre şi îşi schimbă roţile, mai prind un scut, mici revizii, defecţiuni minore.
Ce reparaţii nu sunt acceptate
Chiar dacă au cunoştinţe vaste în mecanică, clienţii nu sunt lăsaţi să intervină singuri în cazul unor probleme mai grave. Nici reparaţiile la caroseriile lovite nu sunt acceptate.
Nicolae Neagu, proprietar self-service: Nu se umblă la direcţie, la suspensie sau chestii din acestea mai complexe.
Reporter: Vin mâine cu maşina, cu bara lovită, ce se întâmplă în cazul acesta?
Nicolae Neagu, proprietar self-service: Nu prea acceptăm tipul acesta de reparaţii din cauză că pot fi unele reparaţii petrecute în urma unui accident.
Cristi, mecanic: Pentru probleme mai grave de acest gen, motor, cutie, distribuţie, este necesar un service autorizat, un service clasic, care are sculele şi documentaţia necesară pentru a face asemenea reparaţii.
Costul deschiderii unui self-service utilat cu tot ce este nevoie pentru lucrările de mentenanţă ajunge la aproximativ 30.000 de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰