Video Inflaţia ridicată schimbă modul în care cumpărăm. Suntem mai atenţi la preţuri şi acordăm o importanţă mai mică mărcilor
Inflaţia dă puţin înapoi, conform cifrelor făcute publice de Institutul Naţional de Statistică. Dacă în luna februarie, valoarea era de 15,5%, luna martie aduce o inflaţie cu un procent mai mică, respectiv 14,5%.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Ultimele clipe din viaţa lui Silviu Prigoană. S-a prăbuşit la masă cu prietenii, la restaurantul pe care-l frecventa săptămânal
Scăderea nu are însă nicio influenţă în preţurile alimentelor, cel puţin nu deocamdată. Asta în condiţiile în care au fost scumpiri semnificative în ultimii ani.
Comparativ cu anul 2019, la unele alimente de bază precum zahărul, untul cartofii, dar şi lactatele, preţurile au crescut cu zeci de procente, iar în cazul unora chiar s-au dublat. Specialiştii spun că până la finalul anului, inflaţia ar putea ajunge la o valoare de o cifră, respectiv 7%.
Inflația și scumpirile schimbă modul în care cumpărăm
Consumatorii vor acorda o importanţă mai mare preţului produselor decât mărcii în acest an, estimează două treimi dintre comercianţi, aspect care le va crea dificultăţi, în condiţiile în care acţionarii pun o presiune tot mai mare pe majorarea preţurilor pentru a compensa creşterea costurilor, potrivit studiului Deloitte Retail industry outlook 2023, citat de Agerpres.
Totodată, şapte din zece participanţi spun că gestionarea forţei de muncă este principala provocare a acestui an şi aproape toţi sunt de părere că inflaţia le va afecta profitabilitatea, iar schimbarea comportamentului cumpărătorilor va avea consecinţe asupra activităţii lor pe termen mediu.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰