Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Cum a fost lăsat în paragină Portul Constanţa, cel mai important port la Marea Neagră. Autorităţile vor să facă în 2 zile ce n-au reuşit în 30 de ani

Am fi putut avea totul, dar nu avem nimic. Este soarta cruntă a celui mai mare port de la Marea Neagră. Navele care ocolesc Odessa din cauza războiului ajung la Constanța. Ucraina tocmai a anunţat că discută cu România să reia exporturile sale de cereale prin portul Constanţa. Aici, însă, activitatea se blochează. 700 de vagoane vechi sunt înţepenite pe calea ferată, iar între şine au crescut copaci. 20 de nave așteaptă zilnic să intre în port, iar mărfurile sunt depozitate prin terminale până când se găseşte o soluţie de transport. Mai marii momentului vor să rezolve în 2 zile ce au ignorat 30 de ani.

de Andreea Filip

la 30.03.2022 , 20:07

Aceasta este imaginea dezastrului. Cu un potenţial uriaş, portul Constanţa abia se mai vede dintre ruine. Zace, în loc să producă miliarde. "Cel mai important port la Marea Neagră, în acest moment, este Portul Constanța", a declarat Marcel Ciolacu, preşedintele Camerei Deputaţilor. "În jurul a 700 de vagoane, unele din ele care stau de zeci de ani şi au crescut pomii prin ele şi vegetaţia. Am cerut, împreună cu responsabilii de aici, ca în două zile să prezinte un plan de măsuri astfel încât să degajăm mare parte din liniile care au rămas şi sunt blocate în acest moment", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Media zilnică a cantității de mărfuri operate de portul Constanţa a crescut cu 30.000 tone

Două zile au aşadar la dispozitie şefii CFR Marfă si cei ai Portului să pună pe hârtie problemele dar mai ales soluţiile. Subit, portul Constanta a devenit o prioritate după 30 de ani de nepăsare. Războiul din Ucraina ne-a luat pe nepregătite. Navele care ar fi trebuit să ajungă la Odessa vin acum la Constanţa. Le descărcăm, apoi aşteptăm. Aşteptăm TIR-urile, că linia ferată e... ocupată. "Pe zona feroviară lucrurile sunt undeva, aşa, cu generozitate putem spune la 50%", mai spune Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Vezi și

700 de astfel de vagoane zac, de ani buni, pe linia de cale ferată din Portul Constanţa. Jumătate sunt nefuncţionale şi sunt mâncate de rugină. Va fi o misiune aproape imposibilă de a le urni de aici. Explicaţia? "Vorbim despre vagoane care nu sunt angrenate în procesul de transport de marfă, sunt vagoane care erau în parcul excedentar al CFR Marfă şi nu erau ... au reviziile expirate", a declarat Daniel Apostolache, director CFR Marfă. 28.000 de mii de vagoane are CFR Marfă. Mai mult de jumătate, în jur de 15.000, nu se mai pot urni. Au revizii expirate sau aşteaptă casarea. Dar nici cu liniile de cale ferată nu stăm mai bine.

Nu suntem într-o livadă şi nici într-o pepinieră, suntem pe linia de cale ferată din Portul Constanţa. 50% din infrastructură este impracticabilă şi asta pentru că au crescut copaci. 20 de nave așteptau astăzi la prânz să intre în cel mai mare port de la Marea Neagră. Cereale, utilaje, eoliene au ajuns deja și stau în terminale. Pentru depozitarea lor a fost nevoie ca unele zone să fie defrişate. "Poţi să aduci milioane de tone de marfă, dacă le scoţi foarte greu din port, la un moment dat ajungi la un blocaj, care nu e cazul, la ora actuală, în Portul Constanţa, dar trebuie să facem... nu este cazul (de blocaj) pentru că încă ne descurcăm", a declarat Florin Goidea, director Portul Constanţa.

Media zilnică a cantității de mărfuri operate de portul Constanţa a crescut cu 30.000 tone. Descărcăm aproape 50 de nave pe zi. Cu transportul, mai vedem. Cât de repede se poate rezolva situaţia? "Sunt foarte multe linii de tren nefuncţionale, dar, cu proiectul acesta, care este foarte ferm, şi mă bucur încă o dată vă spun, că i se acordă importanţă, Să sperăm că, până la sfârşitul anului, o să facem treabă bună să eliberăm liniile", a declarat Florin Goidea, director Portul Constanţa.

Andreea Filip Like

Nu cred în coincidențe, cum nu cred că am ajuns întâmplător în această meserie. Unele lucruri sunt predestinate și, orice ai face, se întâmplă.

Întrebarea zilei
Vi se pare prea scumpă mobila românească?
Observator » Ştiri economice » Cum a fost lăsat în paragină Portul Constanţa, cel mai important port la Marea Neagră. Autorităţile vor să facă în 2 zile ce n-au reuşit în 30 de ani