Consecinţe grave dacă românii nu îşi plătesc facturile, fie ele şi trimise greşit. Florin Cîţu îl contrazice pe ministrul liberal al Energiei
Preşedintele PNL, Florin Cîţu, l-a contrazis pe ministrul Energiei, Virgil Popescu, şi le-a cerut românilor să îşi plătească facturile la energie, chiar dacă sunt greşite.
Florin Cîţu îi îndeamnă pe români să respecte legea şi să plătească facturile la energie, chiar dacă acestea sunt greşite. Liderul PNL îl contrazice astfel pe ministrul Energiei, liberalul Virgil Popescu, care ieri îi încuraja pe români să nu achite aceste facturi, întrucât ele au fost remise ilegal.
„Haideți să nu creem probleme, pentru că fără cadru legal, dacă nu plătești factura, vor fi penalități, iar după penalități ți se taie curentul. Nu l-am auzit pe dl. Popescu (Virgil Popescu, ministrul Energiei - n.r.), dar dacă a spus așa ceva, sper să vină să corecteze. Nu se poate să nu plătești factura. Așa ceva nu se poate face”, a declarat la DC News, Florin Cîțu.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu (PNL), a declarat că românii ar trebui să nu plătească facturile greșite la energie electrică, respectiv pe cele care nu respectă legea plafonării și compensării. "Evident, dacă vine următoarea factură și aceea nerefăcută, eu cred că până la urmă se poate merge la retragerea licenței acelui furnizor care nu respectă legea, pentru că nu poți să te joci cu nervii oamenilor, nu poți să te joci cu oamenii”, a spus, marți, Virgil Popescu.
Ce se întâmplă dacă românii nu îşi plătesc facturile
- Cum verifici dacă factura la energie a fost compensată. Virgil Popescu: "Un singur mare furnizor a emis facturile...
- Ce trebuie să faci dacă ai primit o factură prea mare la energie. ”Nu aştepta ca statul să îți rezolve...
- Florin Cîţu, mulţumit de realizările în 2021: "Încheiem anul cu rezultate mult peste aşteptări din punct de...
Florin Cîţu îi îndeamnă pe români să respecte legea și să plătească facturile la energie electrică.
„Să fim foarte atenți că dacă îi îndemnăm pe oameni să nu plătească factura, nu vor mai plăti taxe și e complicat. Eu zic să respectăm legea. Guvernul are datoria să găsească, dacă sunt facturi greșite, iar prin instituțiile statuilui să meargă și să-i sancționeze pe cei care au greșit”.
Ce soluţie au românii?
Consumatorii care consideră că facturile la electricitate şi gaze sunt prea mari ar trebui să le conteste la ANPC, la Consiliul Concurenţei sau în instanţă, nu să aştepte ca statul să le rezolve problema, a afirmat, miercuri, Gheorghe Piperea, preşedintele Asociaţiei Parakletos privind protecţia consumatorilor, într-o conferinţă de presă, potrivit Agerpres.
"Faceţi plângeri, cât mai multe posibil, la ANPC şi la Consiliul Concurenţei, pentru că ceea ce se întâmplă sunt practici anticoncurenţiale, monopoliste, vi se impun nişte preţuri excesive, care vă ruinează. Acest lucru este un fapt anticoncurenţial, conform legislaţiei în materie de concurenţă", a spus Piperea.
Cum verifici dacă factura la energie a fost compensată
Virgil Popescu, ministrul Energiei, a anunţat că un singur mare furnizor a emis până în 15 decembrie facturile aşa cum trebuia. Restul s-ar fi "mobilizat" abia după sesizarea lui către ANPC şi demararea mai multor controale.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu a declarat că "pentru lunile noiembrie şi decembrie, la nivelul consumatorilor casnici, 80% au beneficiat de plafonare la energie şi în jur de 60% la gaze naturale" şi a arătat că aşteaptă raportul ANPC privind furnizorii care nu au emis facturile cu compensare şi plafonare, iar pentru cei care nu au respectat legea se poate ajunge până la ridicarea licenţei.
”Probabil că acest lucru s-a făcut în urma sesizării mele către ANPC şi a controlului care este încă în desfăşurare. Din datele pe care le am până acum, un singur mare furnizor a fost pregătit, şi a emis facturile aşa cum trebuie, cum scrie în lege”, a mai afirmat Popescu.
Ministrul a anunţat că se pregătesc şi după data de 1 aprilie scheme de ajutor pentru consumatorii casnici, pentru a reduce TVA de la 19% la 5%, în paralel cu scoaterea din preţul energiei electrice a bonusului de cogenerare şi a tarifului de certificate verde, proiectul de OUG urmând să intre în şedinţa de Guvern cît mai curând.
"În factura care vine fiecăruia acasă există o rubrică de plafonare şi compensare. Există şi facturi care nu au nici compensare şi nici plafonare. Ce înseamnă asta? Fie factura este greşită, fie preţul este suficient de jos.
Să faci aceeaşi greşeală, înseamnă că nu ai ce să cauţi în această piaţă. Mi se pare că îţi baţi joc de oameni. Şi acest lucru trebuie să înceteze", a mai explicat Virgil Popescu.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰