Chinezii reacționează după ce UE îi acuză că inundă piața cu mașini electrice ieftine: "Va avea un impact negativ asupra legăturilor economice"
Investigaţia Comisiei Europene, care nutreşte temeri că vehiculele electrice chineze ar fi beneficiat de subvenţii de stat, va avea un impact negativ asupra legăturilor economice şi comerciale, a avertizat joi Ministerul Comerţului de la Beijing, transmite Reuters. Această anchetă ar trebui să stabilească dacă sunt necesare tarife punitive pentru protejarea producătorilor auto din UE de importurile mai ieftine de vehicule electrice chineze, conform Agerpres.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- Un român de 100 de ani a votat la o secţie din Munchen
"China crede că măsurile propuse de Uniunea Europeană sunt menite în realitate să protejeze propria sa industrie în numele 'concurenţei echitabile'. Este protecţionism autentic, care va distorsiona şi va perturba serios industria auto globală şi lanţul de aprovizionare, inclusiv în UE, şi va avea un impact negativ asupra legăturilor economice şi comerciale dintre China şi UE", se arată în comunicatul Ministerului Comerţului de la Beijing.
Lanţul industrial chinez de vehicule electrice (EV) este extrem de competitiv, a afirmat, joi, Cui Dongshu, secretarul general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din China (CPCA), cerând Uniunii Europene să aibă o părere obiectivă privind evoluţiile din industrie, transmite Reuters.
Reacția liderilor din industria chineză
Cui a făcut comentariile într-o postare pe contul său WeChat, ca reacţie la investigaţia anunţată de Comisia Europeană asupra importurilor de vehicule electrice chineze ieftine în blocul comunitar. UE nu ar putea folosi în mod arbitrar instrumente economice sau comerciale unilaterale pentru a preveni dezvoltarea produselor EV în Europa sau majorarea costurilor operaţionale, a explicat Cui.
Preţul maşinilor fabricate în China şi exportate în Europa este în general aproape dublu faţă de preţul din statul chinez, iar exporturile solide ale Beijingului de EV nu reprezintă rezultatul unor subvenţii de stat masive, a dat asigurări oficialul CPCA.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰