"Praf, praf, bani în vânt". Reacţia şoferilor care pierd ore întregi în Pasajul Doamna Ghica, la două săptămâni după inaugurare
Pasajul Doamna Ghica, inaugurat cu fast în urmă cu două săptămâni, îşi arată deja limitele. În fiecare dimineaţă, traficul este paralizat aproape o oră.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Pe sensul de mers spre nordul Capitalei se circulă bară la bară, coloana de maşini se întinde pe patru kilometri, iar şoferii se plâng că e mai rău ca înainte. Ca să traverseze podul, stau uneori jumătate de oră. La sesizarea Observator, edilii caută acum soluţii.
Şoferii, nevoiţi să piardă minute bune în intersecţia de la Doamna Ghica
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: Astăzi deblocăm Colentina, deblocăm Doamna Ghica.
Nicuşor Dan, primarul Capitalei: Mulţumesc locuitorilor care au suportat mai întâi o aventură şi în cele din urmă o treabă serioasă.
O aventură pentru locuitori, o provocare pentru şoferi. Aşa arată în fiecare dimineaţă intersecţia de la Doamna Ghica. Coloane nesfârşite de maşini se întind pe patru benzi.
Şofer: Pur şi simplu se stă în această intersecţie. Trebuia să fluidizeze traficul, nu să-l incurce.
Pe aplicaţiile de trafic drumurile sunt roşii de la pasaj şi până în Pipera.
Traficul este mai aglomerat decât inainte de inaugurarea noului pod
Andreea Milea, reporter Observator: Este ora opt şi jumătate, iar traficul pe Podul Domana Ghica este complet blocat pe sensul de mers spre nordul Capitalei. Cu greu se circulă şi pe cele două benzi de circulaţie de lângă pasaj.
Şofer: Bani aruncaţi în vânt! Cum e pe pasaj dimineaţa? Praf, praf. Cât aţi făcut până aici? Păi de la jumate stăm la rând.
Şofer STB: Deci e mai rău ca înainte, pe cuvântul meu. Vedeţi rostul podului acum? Da. Că e mai rău ca inainte. Că se blochează aici şi la Delfinului. Ăsta e rostul. Aici se formează o coadă. Până la intersecţie stai si jumătate de oră pentru 300 metri.
Principala problemă este că maşinile de pe cele 4 benzi de circulaţie, două de pe pod şi două de sub pod, se întâlnesc la ieşirea de pe pasaj unde drumul se reduce la trei benzi de circulaţie. Şoferii se blochează în semaforul de la intersecţia cu Bulevardul Lacul Tei.
Planul podului a fost gândit greşit, spun specialiştii
Andreea Milea, reporter Observator: Imediat după ce şoferii coboară de pe pod, dau de primul semafor. Iar în mai puţin de 100 de metri înainte din nou un alt semafor şi sens giratoriu.
Sorin Ene, pilot profesionist: În momentul în care lărgeşti doar o anumită porţiune dintr-un segment ft lung, pe anumite segmente din această porţiune vom avea efectul de pâlnie.
La sesizarea Observator, Primăria Capitalei a convocat joi comisia tehnică de circulaţie pentru a găsi soluţii. Administraţia Străzilor a cerut acum un studiu de trafic.
Marian Drugău, director Administraţia Străzilor: Monitorizarea se va face cu două camere inteligente.
Traficul va fi monitorizat două săptămâni. Soluţia va veni în cel mult o lună, promite primăria.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰