Video Poveştile românilor angajaţi în starea de urgenţă. Medici şi asistenţi, la un pas de a fi daţi cu toţii afară
Mii de angajaţi din sistemul medical şi-ar putea pierde locul de muncă în curând. Toţi au intrat în sistem în regim de urgenţă, iar contractele sunt doar pentru perioada stării de alertă. Medici, asistente, pompieri, personal la Ambulanţă ori DSP-uri. Absurd este ca ar fi nevoie de ei şi după starea de alertă, însă nu există o lege care să le permită angajatorilor să-i păstreze.
3500 de solicitări vin zilnic la Serviciul de Ambulanţă Bucureşti Ilfov. Şi în fiecare zi aproximativ 200 de oameni preiau apelurile şi se ocupă de urgenţe. Roxana Drumea e asistentă medicală şi e una din cele 121 de persoane angajate aici de la începutul pandemiei. E într-un echipaj care face testări la domiciliu.
Pentru ea, ieşirea din starea de alertă înseamnă pierderea locului de muncă.
Roxana Drumea, asistentă medicală: Mi-am dorit întotdeauna să lucrez în ambulanţă şi acum mi-am făcut curaj şi am venit. Îmi doresc să rămân şi mi-am dorit mereu
- Trei pacienţi paralizaţi de la brâu în jos pot merge din nou. Un implant revoluţionar ar putea schimba milioane...
- Românii care au avut Covid-19 trebuie să prezinte un document în plus la revenirea la locul de muncă. Medicii...
- Cazul băieţelului de doi ani, snopit în bătaie de mama și iubitul ei, i-a înduioşat până la lacrimi pe...
Colegul ei de echipaj este în aceeşi situaţie.
Eduard Cazacu, ambulanţier: Sunt angajat pe perioada de alertă am lucrat ca şofer înainte, am peste un milion de km efectuaţi, mi-am dorit să fiu şofer pe ambulanţă, tatăl meu a fost şi el şofer pe ambulanţă. Îmi doresc să rămân îmi place ceea ce fac înveţi lucruri, salvezi oameni.
La un pas de a rămâne fără loc de muncă
Serviciul de Ambulanţă Bucureşti Ilfov avea un deficit de personal încă dinaintea pandemiei, aşa că nu-şi permite să piardă pe nimeni.
Alis Grasu, manager SABIF: În aceşti doi ani, din mers, i-am format, s-au familiarizat cu ceea ce însemană urgenţa, ce înseamnă munca în ambulanţe, care sunt rigorile acestei activităţi şi ar fi păcat să-i pierdem după doi ani în care noi totuşi am investit în ei
Scenariul se repetă şi la Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă, DSP-uri, inspectoratele de jandarmi sau spitale.
Andreea Petrescu, reporter Observator: 10% dintre angajaţii care sunt în acest moment la Insitutul Matei Balş au fost angajaţi pe perioada stării de urgenţă, respectiv starea de alertă. Conducerea unităţii medicale şi-ar dori să-i păstreze pe cei mai mulţi dintre aceştia
Dorel Săndesc, preşedintele. Asoc. Rom. ATI: Sunt mulţi TAIE care lucrează pe perioadă determinată şi pentru care cred că ar fi logic şi de bun simţ să dăm posibilitatea spitalelor să-i angajeze. sunt foarte mulţi care au văzut ce însemană ATI, au confirmat că sunt potriviţi pentru această specialitate, că au calităţi.
Ministerul Sănătăţii centralizează în această perioadă numărul oamenilor angajaţi în ultimii doi ani şi caută o soluţie să-i păstreze în sistem.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰