Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Un poștaș concediat pentru că a lovit un client cu pumnul în față a primit o despăgubire de peste 5.000 € de la angajator

Un poștaș din Marea Britanie care a fost concediat pentru că a lovit cu pumnul în față un client, după o ceartă în urma căreia a lăsat un bilet în loc să livreze un colet, a câștigat o despăgubire de aproape 5.000 de lire sterline.

de Redactia Observator

la 10.04.2025 , 09:19

Un poștaș concediat care a lovit un client cu pumnul în față a primit o despăgubire de 5.000 de lire de la Royal Mail Un poștaș concediat care a lovit un client cu pumnul în față a primit o despăgubire de 5.000 de lire de la Royal Mail - Shutterstock

Andrew Drysdale s-a confruntat cu proprietarul unei locuințe după ce a fost acuzat că nu a încercat să livreze un colet și că, ulterior, l-a lăsat unui vecin. Bărbatul, în vârstă de 60 de ani, a declarat că s-a simțit „amenințat” de clientul mai tânăr cu 20 de ani decât el și că a acționat în „legitimă apărare” după ce acesta i-ar fi spus că „ar trebui să-și facă treaba cum trebuie”, relatează Daily Mail.

Cu toate acestea, Drysdale a fost concediat fără preaviz, după ce clientul a susținut că, pe lângă faptul că l-a lovit în față, poștașul l-a amenințat spunându-i că știe unde locuiește și că își va trimite „prietenii” la adresa acestuia.

Angajatul a dat în judecată poşta

Articolul continuă după reclamă

Poștașul a dat în judecată compania Royal Mail pentru concediere abuzivă și a obținut despăgubiri în valoare de 4.734,36 lire sterline, după ce un judecător a constatat că relatările despre incident par să fi fost „înflorite”. Andrew Drysdale lucra ca poștaș în Scoția din 2008.

Pe acelaşi subiect

Drysdale a afirmat că acuzațiile clientului sunt false și că a încercat să livreze coletul, inclusiv prin trimiterea unui mesaj, după ce nu a primit niciun răspuns la ușă.

Ce a decis Tribunalul

Potrivit mărturiei sale, incidentul a avut loc o lună mai târziu, când s-a întâlnit din nou cu clientul, care urca scările cu câinele său, fără lesă. Cei doi au avut o discuție aprinsă, în care clientul l-a acuzat pe poștaș că nu și-a îndeplinit corespunzător atribuțiile. Acesta și-a scos telefonul mobil și i-a cerut lui Drysdale să aștepte „până se rezolvă problema”. Poștașul a ales să își continue traseul de livrare, moment în care clientul l-a urmărit agresiv și l-a lovit. Drysdale a suferit răni la brațul drept, coapsa stângă și mână. El a informat conducerea despre incident, dar a refuzat să cheme poliția, dorind să lase totul în urmă.

Royal Mail a decis concedierea lui Drysdale în urma incidentului. Un vecin care a alertat poliția a declarat că l-a văzut pe poștaș lovindu-l pe client în zona capului. În cadrul unei ședințe oficiale privind comportamentul său, Drysdale a susținut că s-a apărat după ce a fost agresat fizic și a negat orice amenințare adresată clientului.

Deși judecătoarea nu a fost convinsă de declarațiile clientului și ale vecinului – considerând că relatarea acestuia din urmă a fost „înfrumusețată” – ea a concluzionat că incidentul s-a petrecut așa cum l-a descris Drysdale și că reacția acestuia s-a încadrat în limitele legitimei apărări. Chiar dacă poștașul l-a lovit pe client, instanța a decis că nu a fost vorba despre o abatere gravă care să justifice concedierea sumară. Prin urmare, cererea de concediere abuzivă a fost admisă, iar Andrew Drysdale a fost despăgubit.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Veţi participa la Slujba de Înviere?
Observator » Mapamond » Un poștaș concediat pentru că a lovit un client cu pumnul în față a primit o despăgubire de peste 5.000 € de la angajator