Un poștaș concediat pentru că a lovit un client cu pumnul în față a primit o despăgubire de peste 5.000 € de la angajator
Un poștaș din Marea Britanie care a fost concediat pentru că a lovit cu pumnul în față un client, după o ceartă în urma căreia a lăsat un bilet în loc să livreze un colet, a câștigat o despăgubire de aproape 5.000 de lire sterline.

Andrew Drysdale s-a confruntat cu proprietarul unei locuințe după ce a fost acuzat că nu a încercat să livreze un colet și că, ulterior, l-a lăsat unui vecin. Bărbatul, în vârstă de 60 de ani, a declarat că s-a simțit „amenințat” de clientul mai tânăr cu 20 de ani decât el și că a acționat în „legitimă apărare” după ce acesta i-ar fi spus că „ar trebui să-și facă treaba cum trebuie”, relatează Daily Mail.
Cu toate acestea, Drysdale a fost concediat fără preaviz, după ce clientul a susținut că, pe lângă faptul că l-a lovit în față, poștașul l-a amenințat spunându-i că știe unde locuiește și că își va trimite „prietenii” la adresa acestuia.
Angajatul a dat în judecată poşta
Poștașul a dat în judecată compania Royal Mail pentru concediere abuzivă și a obținut despăgubiri în valoare de 4.734,36 lire sterline, după ce un judecător a constatat că relatările despre incident par să fi fost „înflorite”. Andrew Drysdale lucra ca poștaș în Scoția din 2008.
- Poşta Română a trimis buletinele pentru votul prin corespondență în 93 de ţări. În trei dintre ele votează...
- Plicuri cu praf "alb-rozaliu", trimise la sediul Jandarmeriei, la Avocatul Poporului, BEC şi IGPR. Ce conţineau de...
- Când intră pensiile pe card în aprilie 2025
- Ţara din Europa unde Poşta nu va mai livra scrisori. "Ne vom concentra pe colete"
- "A fost ca un cutremur. Băiatul a zburat pur și simplu". 2 morți și 10 răniți, printre care un bebeluș, după...
Drysdale a afirmat că acuzațiile clientului sunt false și că a încercat să livreze coletul, inclusiv prin trimiterea unui mesaj, după ce nu a primit niciun răspuns la ușă.
Ce a decis Tribunalul
Potrivit mărturiei sale, incidentul a avut loc o lună mai târziu, când s-a întâlnit din nou cu clientul, care urca scările cu câinele său, fără lesă. Cei doi au avut o discuție aprinsă, în care clientul l-a acuzat pe poștaș că nu și-a îndeplinit corespunzător atribuțiile. Acesta și-a scos telefonul mobil și i-a cerut lui Drysdale să aștepte „până se rezolvă problema”. Poștașul a ales să își continue traseul de livrare, moment în care clientul l-a urmărit agresiv și l-a lovit. Drysdale a suferit răni la brațul drept, coapsa stângă și mână. El a informat conducerea despre incident, dar a refuzat să cheme poliția, dorind să lase totul în urmă.
Royal Mail a decis concedierea lui Drysdale în urma incidentului. Un vecin care a alertat poliția a declarat că l-a văzut pe poștaș lovindu-l pe client în zona capului. În cadrul unei ședințe oficiale privind comportamentul său, Drysdale a susținut că s-a apărat după ce a fost agresat fizic și a negat orice amenințare adresată clientului.
Deși judecătoarea nu a fost convinsă de declarațiile clientului și ale vecinului – considerând că relatarea acestuia din urmă a fost „înfrumusețată” – ea a concluzionat că incidentul s-a petrecut așa cum l-a descris Drysdale și că reacția acestuia s-a încadrat în limitele legitimei apărări. Chiar dacă poștașul l-a lovit pe client, instanța a decis că nu a fost vorba despre o abatere gravă care să justifice concedierea sumară. Prin urmare, cererea de concediere abuzivă a fost admisă, iar Andrew Drysdale a fost despăgubit.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰