Video Ce a făcut o tânără din Iaşi, după ce un magazin a refuzat să îi dea 50 de bani pentru o sticlă returnabilă
„Niciodată nu trebuie să renunțați la dreptul vostru”. Este mesajul pe care o tânără din Iaşi îl transmite românilor. Tânăra, o cunoscută influenceriţă de pe Tik Tok, a povestit ce a păţit când s-a dus la un magazin şi şi-a cerut garanţia pentru sticla returnabilă.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Cei de acolo au trimis-o în altă parte pe motiv că aparatul nu funcţionează. Însă, conform legii, în acest caz, colectarea trebuie să se facă manual.
Filmuleţul incidentului ne-a fost trimis pe platforma Fii Observator, iar tânăra, cunoscută în mediul online şi având peste 100.000 de aprecieri pe contul de TikTok ”iasi.mananca”, a povestit pas cu pas ce a făcut după ce, iniţial, i-a fost refuzată returnarea garanţiei de către magazinul Mega Image, de pe bulevardul Ștefan cel Mare, din Iaşi.
Şi-a cerut garanţia pe sticla returnabilă
„Am câștigat lupta cu un supermarket din Iași! Morala acestui story-time este că niciodată nu trebuie să renunțați la dreptul vostru și mereu trebuie să faceți reclamație, dacă considerați că vi s-au încălcat drepturile. Cu siguranță, v-ați întâlnit și voi cu această problemă la alte magazine. Am băut o apă și am rămas cu sticla, cu PET-ul de jumătate de litru în mână. Fiind pe Ștefan cel Mare, am găsit acest magazin și am zic că hai să dau la reciclat această sticlă și să îmi recuperez garanția de 50 de bani. Am ajuns la aparatul de colectare și ghiciți ce?
- Reciclarea cu garanţia de 50 de bani s-a transformat în job pentru unii. "Veneau cu cantităţi impresionante. Saci...
- 70% dintre români returnează prin Returo toate ambalajele SGR. 45% se declară nemulţumiţi de sistem - Studiu
- Un român a încercat să fraudeze sistemul de returnare-garanţie. Cum a vrut să primească cei 50 de bani pe...
Scria mare pe un afiș că este defect și na, asta e. Citind legea, știm că, dacă aparatul este defect, orice magazin este obligat să colecteze manual și să ofere garanția cumpărătorului, adică nouă. După discuții cu șefa de magazin, care mi-a spus că este o situație penibilă și că pentru 50 de bani facem noi atâta tam-tam, am sunat în call-center-ul magazinului respectiv, am dat de o domnișoară care până la urmă a discutat cu șefa de magazin și a rugat-o să ne înapoieze suma, marea sumă de 50 de bani. Ne-a fost înapoiată suma, cu ochii dați peste cap, cu sticla aceea luată din mâna mea și trântită într-un colț, ca să dramatizeze puțin situația”, a povestit protagonista.
Demersul ei nu s-a oprit aici şi a trimis un email şi către Garda de Mediu Iași, unde a povestit ce s-a întâmplat. „Dar nu ne-am lăsat și ghiciți ce? Am scris un email către Garda de Mediu și le-am povestit ce s-a întâmplat, că ne-au trimis la alt magazin și nu voiau să ne înapoieze suma și le-am arătat o foaie cu regulament intern. Garda de Mediu ne-a răspuns și în magazin au afișat că, dacă este defect aparatul, colectarea se face manual. Sper că este afișat acest anunț în toate magazinele din Iași”.
Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite prin formularul Fii Observator, pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa [email protected].
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰