Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Cauza coliziunii rare dintre cele două avioane pe aeroportul din Tokyo. Discuţiile cu turnul de control dezvăluie un detaliu şocant

Autoritățile japoneze au început miercuri să inspecteze rămășițele carbonizate ale avionului Airbus 350 al companiei Japan Airlines și ale avionului pazei de coastă care s-au ciocnit în Tokyo. Presa locală a relatat că poliția investighează și o posibilă neglijență profesională în acest caz. Compania Japan Airlines a transmis că avionul său a fost autorizat să aterizeze.

de Redactia Observator

la 03.01.2024 , 11:29

Cum s-a produs coliziunea dintre cele două avioane pe aeroportul din Tokyo. Discuţiile cu turnul de control dezvăluie un detaliu şocant Cum s-a produs coliziunea dintre cele două avioane pe aeroportul din Tokyo. Discuţiile cu turnul de control dezvăluie un detaliu şocant - Profimedia

Autorităţile nipone au lansat o anchetă pentru a stabili cauza coliziunii de marţi seara dintre două aeronave de pe aeroportul Haneda din Tokyo, iar poliţia metropolitană examinează şi pista unei neglijenţe umane, relatează Reuters.

Toţi cei 379 de oameni din avionul Airbus 350 al companiei Japan Airlines (JAL) care a luat foc după coliziunea cu un aparat Dash-8 al Gărzii de coastă au supravieţuit în mod miraculos, în schimb cinci din cei şase ocupanţi ai celui de-al doilea au murit.

Avionul Gărzii de coastă urma să transporte ajutoare pentru regiunile afectate de seismul de luni. Toţi pasagerii şi echipajul avionului de linie au fost evacuaţi în circa 20 de minute după coliziune. Avionul Airbus a fost cuprins complet de flăcări şi a ars timp de peste şase ore.

Articolul continuă după reclamă

Potrivit experţilor în aviaţie, coliziunile pe pistă, pe vremuri o chestiune recurentă, au devenit mult mai rare datorită tehnologiilor şi procedurilor de monitorizare moderne. Autorităţile japoneze spun că nu este clar cum s-a produs accidentul.

Pe acelaşi subiect

"O eroare umană este foarte posibilă"

Departamentul poliţiei metropolitane din Tokyo anchetează posibilitatea unei neglijenţe profesionale, au relatat mai multe media nipone, inclusiv agenţia Kyodo şi Nikkei Asia; un purtător de cuvânt al poliţiei a confirmat că are loc o anchetă, dar a refuzat să spună dacă aceasta are în vedere o posibilă neglijenţă. "O eroare umană este foarte posibilă", potrivit lui Hiroyuki Kobayashi, fost pilot al JAL şi analist de aviaţie.

În general este permisă intrarea pe pistă a unui singur avion, dar deşi a fost acordată permisiunea de aterizare (pentru Airbus), avionul Gărzii de coastă se afla pe pistă, a explicat acesta.

Ce arată înregistrarea discuţiei cu turnul de control de pe aeroportul Haneda

Înregistrările comunicaţiilor cu turnul de control al aeroportului dezvăluie noi informații. Aeronavei JAL i s-a spus să continue manevrele de apropiere de pista 34R la ora locală 17:43 şi i s-a dat permisiunea de aterizare la 17.45, cu două minute înainte de momentul în care autorităţile afirmă că s-a produs coliziunea pe aceeaşi pistă, la ora 17:47, arată înregistrările controlorilor de trafic disponibile pe liveATC.net. "Liber pentru aterizare 34R Japan Airlines 516", se aude cum spune un controlor.

Garda de coastă niponă a refuzat să comenteze

Aeroportul Haneda nu a comentat deocamdată cu privire la aceste înregistrări. JAL a asigurat marţi într-un comunicat că aeronava sa a recunoscut şi repetat permisiunea de aterizare înainte de a ateriza. Garda de coastă niponă a refuzat să comenteze cu privire la circumstanţele accidentului, inclusiv motivul pentru care se afla pe pistă avionul său şi dacă acesta staţiona sau era în mişcare în momentul coliziunii.

Pe lângă ancheta poliţiei, Autoritatea niponă pentru siguranţa transporturilor a lansat la rândul său o anchetă, cu participarea agenţiilor omoloage din Franţa, unde a fost construit avionul Airbus distrus, precum şi din Marea Britanie, unde au fost produse cele două motoare Rolls-Royce ale acestuia, au indicat persoane apropiate de anchetă. Şi compania Airbus a afirmat că va trimite o echipă de consilieri tehnici pentru a contribui la investigaţii. Autorităţile au recuperat până acum înregistratoarele de zbor şi de voce ale avionului gărzilor de coastă.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
BNR: Ţara trebuie să intre la dietă. Sunteţi de acord cu acest îndemn?
Observator » Ştiri externe » Cauza coliziunii rare dintre cele două avioane pe aeroportul din Tokyo. Discuţiile cu turnul de control dezvăluie un detaliu şocant