Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Vama Calafat, coșmarul camionagiilor. În timp ce bulgarii promit parcări amenajate pe zeci de hectare, în țară, șoferii nu au nici unde merge la baie

Dacă pentru majoritatea dintre noi trecerea vămii este un test de nervi pe care îl răbdăm o dată, de două ori pe an în drum spre vacanță, pentru șoferii de camioane, să treacă granița înseamnă uneori zile de așteptare în condiții inumane. Fără parcări amenajate, fără apă sau toaletă, camionagii ies din România, pe la Calafat, ca dintr-un coșmar. Nici la vecinii bulgari nu așteaptă mai puțin, dar măcar au un minim de confort. În plus, în timp ce bulgarii promit parcări speciale întinse pe zeci de hectare, la noi oficialii uită de promisiuni şi chiar râd atunci când sunt întrebaţi despre soluţii. 

de Cristina Oprea

la 28.09.2022 , 16:45

Șofer: Uitați-vă cum se circulă, nu ai altă variantă, dacă nu depășești coloana, nu ai ce să faci.

Ne aflăm în Golenți - Calafat, la 5 kilometri de punctul de trecere a Frontierei spre bulgari. Cât vezi cu ochii, coloană de tiruri. Pentru cei care abia s-au așezat la coadă se anunță ore de chin. 

Șofer: Am stat și 12, 13 ore. 

Vezi și

Reporter: Dacă vreți să vă odihniți undeva, aveți unde opri? 

Pe acelaşi subiect

Șofer: Unde? 

Așteptarea e cu atât mai grea cu cât nici condiții umane nu sunt, ne spun șoferii. 

Șofer: Nu e niciun respect pentru noi. 

Reporter: La toaletă unde mergeți? 

Șofer: Unde, dacă bați la om la poartă, ai unde. 

Cristina Oprea, reporter Observator: Iată cum arată pe câțiva kilometri drumul dinainte de vamă. Cele câteva coșuri puse de compania de drumuri sunt insuficiente iar, în lipsa unor spatii amenajate, dotate cu toalete, șanțul se transforma în latrina conducătorilor de tiruri.

Pe culmea disperării sunt și oamenii care locuiesc în satele de pe traseu. 

Localnic: Eu la mine fac curat, dar nu e treaba mea.

Reporter: Cât de periculos se circulă pe aici? 

Localnic: Periculos, sunt mereu accidente.

Soluțiile găsite de vecinii bulgari

Când singura banda de pe sens este ocupata de TIR-uri, pentru cei care vor sa înainteze nu rămâne decât o soluție: să circule pe contrasens. Dincolo de imaginile dezolante, situația se măsoară și în vieți curmate prea devreme. În ultimul accident grav, doi oameni au murit și patru au fost răniți, după ce microbuzul în care se aflau a intrat într-un TIR staționat. 

Dincolo de vamă, peisajul se schimbă. Pe sensul de ieșire din țară, bulgarii au două benzi. Iar gunoaie vezi doar accidental. Oriunde oprești, ai un coș de gunoi la doar câțiva metri de tine. De aici nu lipsesc nici toaletele ecologice. Sunt câte două, trei la fiecare kilometru. 

Oficialii româno bulgari știu că niște parcări amenajate fac diferența. Așa că fiecare parte și-a asumat într-o întâlnire comună că se va ocupa de această prioritate. 

Guvernatorul regiunii Vidin: În legătură cu asta vreau să spun că prefectura Vidinului cu primăria Vidinului au alocat trei terenuri. Aşa că după cum am spus acele trei terenuri sunt perfecte pentru a face parcări. 

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Transporturilor din România nu are detalii despre o astfel de inițiativă. 

Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Întrebarea zilei
Vi se pare prea scumpă mobila românească?
Observator » Evenimente » Vama Calafat, coșmarul camionagiilor. În timp ce bulgarii promit parcări amenajate pe zeci de hectare, în țară, șoferii nu au nici unde merge la baie