Video Un pod lung de 72 m, pe care trec zilnic mii de maşini, riscă să se prăbuşească. "Doamne, cum se sfărâmă!"
Podul Muncii, cel mai lung din Timișoara, tranzitat zilnic de mii de maşini, riscă să se prăbuşească. Ultima expertiză făcută în 2019 a arătat probleme grave la structura de rezistenţă. La mai bine de 5 ani de la momentul în care era aprobat studiul de fezabilitate, administrația locală vrea să pornească lucrările de reabilitare. Aproape 10 milioane de euro costă consolidarea.
- SURSE: Toni Greblă va fi demis din funcția de președinte al AEP. Decizia luată de coaliție. DETALII la Observator 17:00
- Efectul Elon Musk și JD Vance la alegerile din Germania: se va repeta scenariul în România? Analist: "S-a mobilizat și electoratul din cealaltă tabără"
"Doamne, cum se sfărâmă!" Construcția de peste 72 de metri lungime şi peste 20 lăţime se degradează de la zi la zi. Podul Muncii nu a mai fost reabilitat deloc în ultimii 45 de ani. Structura de rezistenţă este foarte grav afectată.
Podul "groazei", reabilitat de la zero
O expertiză realizată în 2019 a arătat că starea în ansamblu a structurii este necorespunzătoare: "Starea suprastructurii, a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii, a aparatelor de reazem, ca fiind necorespunzătoare (...).
În unele locuri, denivelările din carosabil sunt atat de mari, încât șoferii evită să foloseasca banda 1 de pe fiecare sens de mers. Pentru pietoni situația e si mai complicată.
- Patru muncitori au murit, iar alți șase au fost răniți după prăbușirea unui pod pe șantierul unei...
- Şi-a refăcut viaţa după ani de locuit pe străzi, dar și-a găsit sfârșitul. Britanica de 24 de ani a căzut...
- România și Republica Moldova, legate de 4 poduri noi peste Prut. Contracte de 4,4 milioane de lei, fără TVA
- Se construieşte un nou pod peste Siret. Actualul are aproape un secol vechime şi nu a fost niciodată consolidat:...
- Sesizare neobişnuită la Primăria Arad. Investiţia care l-a nemulţumit pe un cetăţean: "Parcă ar fi într-un...
Podul este periculos pentru șoferi, dar mai ales pentru pietoni, pentru că, aici cel puţin, treptele sunt efectiv zdrobite, şi trebuie să fii extrem de atent pe unde calci, să găseşti scări. Iar cele care încă mai sunt, nu mai stau mult.
Primăria Timișoara promite să ia măsuri urgente. "Într-adevăr este cel mai afectat pod din Timişoara, aş putea să spun şi cel mai periculos pod, pentru că nu mai este într-o stare tehnică care să ne permită să-l deschidem pentru încă mult timp şi asta înseamnă că am decis să îl reabilităm de la 0. Inclusiv să refacem infrastructura pentru biciclete, pentru pietoni, să devină un pod modern şi sigur, investim aproape 10 milioane de euro", a declarat Dominic Fritz, primarul Timişoarei.
Licitația a fost lansată și, dacă nu apar întârzieri, şantierul ar putea începe chiar în acest an.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰